Marius Vava transformă maşinile în bestii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marius Vava
Marius Vava

În goana după cai putere şi adrenalină, timişoreanul schimbă Daciile în vehicule off-road, inspirate din filmul Mad Max.

PROFIL
Născut: 8.05.1987, Timişoara
Studii: Universitatea „Ioan Slavici” – secţia Inginerie Informatică
Experienţă: Este fotograf de 5 ani şi programator de 8 ani

Fan al filmelor science-fiction, Marius Ionuţ Vava, un timişorean în vârstă de 23 de ani, a reuşit să treacă mai departe de simpla pasiunea. De mic a rămas fascinat de autovehiculele prezente în seria de firme în care Mel Gibson este eroul principal. La 15 ani distanţă de momentul în care a văzut prima oară seria, Marius Ionuţ Vava s-a implicat într-un proiect revoluţionar. După ce a rămas fără permis, a decis să transforme radical o Dacie 1310 într-o maşină de curse. Iar inspiraţia a venit din filmul lui preferat. După două luni de muncă, ce a mai rămas din vechea Dacie transformată într-un buggy a fost „botezat” pe câmpurile din preajma Timişoarei, iar noul autoturism a fost capabil să treacă peste dâmburi, mlaştini, ape, câmpii şi gropi.
„A fost o experienţă plăcută, inedită. Cred că sunt primul european care a transformat pasiunea pentru film în realitate. Din acel moment, am continuat să mă perfecţionez, tot mai multe maşini ajungând pe mâna mea. Înainte de maşini mă pasionau calculatoarele, dar clasamentul s-a schimbat”, spune Ionuţ Marius Vava. Astfel, timişoreanul a intrat în rândul posesorilor de maşini unicat.

Inspirat de o greşeală
Cu toate că a creat nişte autovehicule unice, tânărul de 23 de ani a continuat să îşi „clătească ochii” cu maşinile puternice, tunate, scumpe şi cu mulţi cai putere sub capotă. Şi-a îndeplinit şi acest vis, doar că viaţa lui Marius Ionuţ Vava a luat o turnură neaşteptată, iar zilele perfecte s-au încheiat. În urma unei greşeli, tânărul s-a ales cu permisul suspendat pe viaţă. În primă fază, a dat statul în judecată şi încă speră să îşi recupereze preţiosul document.
Obosit de proces, băiatul şi-a dat seama că toate cunoştinţele sale de mecanică şi aerodinamică pot să îi aducă adrenalina de care are nevoie. După ce a modificat prima Dacie 1310, a urmat un VW Golf II, un Lăstun şi un Trabant. A dat jos de pe ele tot ce a putut, astfel încât autovehiculele să devină cât mai uşoare, deci să prindă cât mai mulţi kilometri pe oră. Între 150 şi 170 de kilometri pe oră, fiecare în parte.
„Ideile mi-au venit din filme, iar maşinuţele sunt identice cu cele din filmul Mad Max. Pe Internet am văzut că mulţi tineri creează maşini de lux, altele ecologice, unii doar îşi pun la încercare talentul. Singura problemă e că oamenii ca mine nu mai pot conduce, astfel că am decis să găsesc o soluţie pentru mine. Nu a fost deloc uşor“, a mai spus Marius.

Întrebări şi răspunsuri

Cât durează să tunezi o maşină?
Eu nu pun mâna pe orice fel de maşini. Trebuie să fie epave. E mai provocator să le transformi. Din hârburi, acele Dacii se transformă în maşini off-road puternice. În medie, durează trei-patru săptămâni întregul proiect, dar satisfacţia de la final e nepreţuită.

Ai avut oferte să îţi vinzi creaţiile?
Nu au fost foarte multe oferte, dar ele au existat. De cele mai multe ori, clientul vroia şi el o maşină „Mad-Max” să se laude în faţa prietenilor. Nu am acceptat, pentru că era vorba de munca mea, iar un alt individ ar fi urmat să primească creditele pentru creaţie.

Ce-i place
„Îmi place să beau un vin bun, să mânânc în oraş seara şi să descopăr câte un restaurant bun. Nu îmi iese de fiecare dată experimentele culinare, dar merită încercarea. În puţinul timp liber obişnuiesc să mai vizitez o expoziţie la muzeu”.

Ce nu-i place
„Nu îmi place prostia umană. O găseşti peste tot, în fiecare colţ de stradă. Te loveşti de ea. Surprinzător, chiar şi acolo unde nu te aşteptai la una ca asta. Nu îmi plac nici maneliştii, respectiv tinerii care se îmbată şi ajung să facă spectacol. Practic, nu ştiu să facă diferenţa”.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite