Haos la RATT: acuzaţii de furt de motorină şi frâne slăbite de dragul economiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unii angajaţi se plâng de „targeturile“ imposibile de la RATT
Unii angajaţi se plâng de „targeturile“ imposibile de la RATT

Regia Autonomă de Transport Timişoara trece printr-un amplu program de restructurare, care este dublat şi de un sistem de economii draconic. În şedinţa de Consiliu Local de la sfârşitul lunii martie, consilierii locali au aprobat un proiect prin care s-au disponibilizat 25 de angajaţi ai RATT.

Situaţia financiară dezastruoasă a regiei a atras şi alte măsuri de economisire a banilor. Spre exemplu, surse din rândul şoferilor au povestit, sub protecţia anonimatului, că din cauza graficelor imposibile sunt obligaţi să forţeze galbenul şi să pună în pericol siguranţa circulaţiei. Managerul RATT, Ioan Goia, cunoaşte aceste reclamaţii ale şoferilor, dar îi trimite la treabă.

„Am avut semnale, dar şoferii trebuie să înţeleagă că standardul nostru de calitate este altul. Avem un sistem prin care putem controla şi dirija circulaţia la secundă. Asta presupune că reacţia personalului de bord trebuie să fie pozitivă la mesajele transmise. Pentru aceste întârzieri sau plecări în avans am luat măsuri disciplinare şi probabil şoferii se simt sub presiune, dar calitatea transportului trebuie să o asigurăm“, a declarat Ioan Goia.

O altă măsură economică la RATT a dus la „reglarea“ sistemului de frânare al firobuzelor. Mecanicii RATT au modificat frânele, astfel încât consumul de electricitate să fie mai mic. Şoferii susţin însă că pot controla foarte greu firobuzele în momentul în care trebuie să frâneze, fiind afectată siguranţa transportului urban.
Managerul RATT recunoaşte că s-a umblat la frâne şi nu mai „îngheaţă aşa cum o făceau când erau în garanţie şi plăteau cehii (n.r. producătorii firobuzelor Skoda)“. Goia susţine însă că modificările sistemului de frânare nu au afectat siguranţa circulaţiei. Plecat cu mare scandal din RATT, fostul director adjunct al regiei, Ionuţ Nasleu, spune că adevărul în tot acest scandal este undeva la mijloc.

Furturi de motorină
„Şoferii sunt nemulţumiţi, dar frustrările lor pleacă şi din faptul că s-au redus cotele de motorină pentru că încă se fură. Chiar săptămâna trecută,un şofer RATT i-a oferit unui prieten de-al meu motorină direct de la pompă. Pe de altă parte, şi anumite grafice se fac din birou, fără a avea legătură cu realitatea. Cred că de ambele părţi există un sâmbure de adevăr“, a spus Nasleu, care a mai declarat că îşi menţine punctul de vedere potrivit căruia actuala conducere a RATT practică un management defectuos.

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite