Grăsimile duc la bolile cardiovasculare, dar lipsa lor poate afecta creierul

Grăsimile duc la bolile cardiovasculare, dar lipsa lor poate afecta creierul

Lipsa grăsimii din alimentaţie afectează creierul

Medicii nutriţionişti spun că este foarte important să avem în dieta noastră grăsimi, mai ales în perioada iernii, însă acestea trebuie să fie grăsimi sănătoase.

Ştiri pe aceeaşi temă

Îndemnul „excesul de grăsimi dăunează grav sănătăţii” din campania Ministerului Sănătăţii are darul de a schimba mentalităţile românilor în ceea ce priveşte alimentaţia. E adevărat, dăunează organismului cam tot ce este în exces. Însă grăsimile nu pot fi excluse total din hrana zilnică, susţin chiar medicii nutriţionişti. Soluţia este să învăţăm să căutăm grăsimile sănătoase.
 
„Când vorbim de o dietă de slăbit sau de dietă sănătoasă avem tendinţa să spunem că grăsimile nu sunt bune. Că nu ne fac bine. Aici mulţi cad într-o capcană. E bine să înţelegeme care e diferenţa între grăsimi bune şi grăsimi care nu sunt bune. Într-o dietă avem trei macronutrienţi: proteinele, glucidele şi grăsimile. Nu putem să facem o proporţie generală între ele, una este proporţia la un copil în creştere, alta la o persoană adultă, sportivă sau la o persoană de 70 de ani. Dar într-o dietă normală, aceste grăsimi au între 15 şi 30 la sută”, a declarat medicul nutriţionist Lavinia Bratu.
 
Grăsimile sunt benefice în special în timpul iernii, datorită tipurilor de metabolisme diferite. „Iarna avem nevoie mai multă de grăsime, pentru adapatarea la mediu. Când vorbim de un 30 la sută grăsime, trebuie să ne gândim de unde luăm această grăsime, să fie bună. Grăsimea din untura de porc, slănină, carne prăjită, este o grăsime care nu face bine. E nesănătoasă. Dar dacă ne gândim la uleiul presat la rece, uleiul conţinut de nuca crudă sau seminţele crude, iată că sunt grăsimi super-sănătoase, care ne fac bine”, a mai spus Lavinia Bratu.
 
Grăsimile nesănătoase provoacă bolile cardiovasculare prin depunerile pe vasele de sânge. Însă şi lipsa grăsimii poate afecta funcţionarea corectă a organismului. Unul din organele care este afectat de lipsa grăsimi este creierul. „Creierul este un organ care conţine apă şi grăsime. Nu degeaba se spune că nuca se aseamănă ca formă cu creierul uman. De aia îi şi face foarte bine, prin magneziu şi grăsimile bune, Omega 3 şi Omega 6”, a mai spus Bratu. Aşadar, e foarte important să avem în dieta noastră grăsimi, mai ales în perioada ierni, însă acestea trebuie să fie grăsimi sănătoase.   

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările