FOTO Gara de Nord din Timişoara îşi schimbă aspectul. Se va amenaja şi un parc cu fântână arteziană. Investiţie de peste 4 milioane de euro

FOTO Gara de Nord din Timişoara îşi schimbă aspectul. Se va amenaja şi un parc cu fântână arteziană. Investiţie de peste 4 milioane de euro

Proiect pentru modernizarea Gării de Nord din Timişoara FOTO Opiniatimisoarei.ro

Gara de Nord, poarta principală de intrare în Timişoara pe cale ferată, îşi schimbă faţa pentru anul în care oraşul de pe Bega va aştepta turiştii în Capitala Culturală Europeană.

GALERIE FOTO

Regionala CFR Timişoara a lansat licitaţia în Sitemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) pentru refacerea faţadei, modernizarea interiorului şi a peronului, cât şi pentru amenajarea unei piaţete cu fântână arteziană, în faţa staţiei.
 
CFR a pus la bătaie 4,5 milioane de euro din fondurile Regionalei Timişoara.
 
Licitaţia a fost lansată pe SEAP. Conform proiectului, se va reabilita faţada (va avea un aspect nou), acoperişului, se vor face reperaţii la platforme, la accesul pe peron, peronul 1 şi în tunelul pietonal, se va schimba instalaţia de iluminare. Se are în vedere şi eliminarea pierderilor mari de căldură, prin montarea unei instalaţii cu panouri fotovoltaice, refacerea instalaţiei centralizate de aer condiţionat, ventilaţie şi încălzire. 
 
De asemenea, se va amenaja o piaţetă în faţa staţiei, în zona unde se află acum magazinul Profi. Se vor planta copaci, se vor pune bănci, se va amenaja şi o fântână arteziană. 

 
Se va monta şi un sistem de supraveghere şi de semnalizare a incendiilor. 
 
Ofertele sunt aştetate până în 8 octombrie, iar lucrările ar trebuie să înceapă la începutul anului viitor. 

 
Gara construită în 1897 a fost o veritabilă bijuterie, însă a fost bombardată în al Doilea Război Mondial. Până prin anii ‘60, încă mai dăinuia una din aripile (cea de răsărit) admirabilul edificiu, însă în anul 1976 a fost modernizată şi stilul arhitectural schimbat radical.

 
Găra de acum nu mai păstrează nici o urmă din splendoarea şi farmecul de altă dată. 
 
După după Revoluţie, a devenit un loc nedemn de un oraş de pretenţia Timişoarei. Fiind în proprietatea Căilor Ferate Române, adminstratorii ei se plângeau mereu că nu au bani pentru investiţii majore, iar cei de la Primărie, nefiind proprietari, nu puteau face investiţii.

 
În ultima perioadă, Regionala CFR Timişoara a trecut şi la fapte. Gara nu mai arată ca în urmă cu câţiva ani, a devenit mult mai prietenoasă cu călătorii. S-au făcut lucrări de cosmetizare, s-au montat uşi cu senzori cu infraroşu (fotocelulă), s-au reparat grupurile sanitare, s-a lucrat la subsol, s-a înfrumuseţat sala de bilete (prin realizarea unor desene mari pe pereţi), dar se vede că s-a intervenit serios şi în jurul gării, unde se face acum un comerţ civilizat. 


 
Pentru a semnala importanţa gării ca spaţiu public, cu un potenţial cultural, Asociaţia Timişoara Capitala Culturală Europeană 2021, în colaborare cu Ordinul Arhitecţilor din Timişoara, a realizat mai deja mai multe evenimente artistice la Gara de Nord. 
 
Citiţi şi:
 

FOTO Locomotiva cu aburi care a tractat echipament de luptă germană în al Doilea Război Mondial, expusă la Timişoara

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: