FOTO Una din cele două Dacii Lăstun care mai circulă azi în Timişoara. „Am reuşit să adunăm toate piesele, să o punem la punct“

FOTO Una din cele două Dacii Lăstun care mai
circulă azi în Timişoara. „Am reuşit să adunăm toate piesele, să o punem la punct“

retroparada de Toamnă ediţia 2019 FOTO Ş.Both

În jur de 90 de vehicule mai vechi de peste 30 de ani au participat la cea de-a şaptea ediţie timişoreană organizată la Timişoara de Retromobil România, filiala Timiş.

GALERIE FOTO

Motociclete – majoritatea Mobre fabricate la Braşov, maşini oldies decapotabile, Dacii şi Oltcituri făcute în România, vehicule cu tracţiune 4x4, maşini americane sau europene, toate acestea au putut fi admirate, sâmbătă, în Piaţa Unirii, la Retroparada de Toamnă. 

În jur de 90 de vehicule mai vechi de peste 30 de ani au participat la cea de-a şaptea ediţie timişoreană a paradei, organizată de Retromobil România.

“Avem o participare record la Retroparada de Toamnă. Aproape 90 de vehicule. Avem de toate. De la divizia Mercedes, divizia de vehicule româneşti, avem câteva <Broaşte>. Dar avem noroc şi de o vreme foarte frumoasă. Avem foarte mulţi motociclişti şi maşini decapotabile. Singura maşină din interbelic este DKW-ul, din anii ‘50 avem un Warszawa. Din anii ’60 avem multe, Trumph, Peugeot, la fel şi din anii ‘70 şi ’80. Avem şi trei colegi care au venit din Serbia. Au adus un Trumph Speedfire din 1976, un Opel din 1974 şi un peugeot 404, care s-a făcut până în ’74”, a spus reprezentantul zonal al asociaţiei, Ciprian Zaharie.

La retroparadă am putut vedea şi una dintre cele două Dacii Lăstun care mai circulă astăzi în Timişoara. Este vorba de unul din modelele fabricate la Intreprinderea de Autoturisme din Timişoara, în perioada 1988-1990. Proprietarul ei este Iulian Zaiba. 


“Da, tocmai de asta am şi vrut să-l aducem, să-l expunem, pentru că poate este o şansă şi pentru noi să reuşim să îl recondiţionăm. Poate întâlnim oameni care au avut aceast model de maşină, ne mai dau un sfat, ne mai ajută cu o piesă. Maşina am cumpărat-o acum şapte ani după ce a stat într-un garaj timp de 15 ani,  are la bord 3.800 de kilometri şi a fost puţin folosită, pentru că după cum ştiţi încă din construcţie Daciile 500 au probleme calitative şi foarte puţină lume se încumetă să le repare azi. În Timişoara din câte ştiu eu mai este încă o maşină care circula. Maşinea mea este în curs de recondiţionare, am reuşit să adunăm toate piesele să o punem la punct. Dacia 500 Lăstun este făcută în Timişoara şi este un prim pas pentru a o pune în valoare”, a spus Iulian Zaiba.


“Maşina are un motor mic, aşa a fost şi gândită, sub capotă sunt 500 cmc, caroseria maşinii este din tablă. După specificaţiile oficiale, maşina a fost gândită să consume puţin, 2-3 litri pentru 100 kilometri”, a mai adăugat proprietarul.
 
„Ai imprsia că eşti într-un birou”
 
Cel mai vechi exponat a fost un DKW, fabricat în anul 1938. A fost şi singura maşină din perioada interbelică, de la paradă. Foarte multe modele au fost făcute în anii 60, 70 şi 80. 

 
Valentin Capotescu a venit cu un superb Oldsmobile american. 
 
„Este un Oldsmobile Cutlass Supreme, model 1983, versiunea Coupe, cu motor V6, 3.800 cmc. Maşină americană venită în Europa la începutul anilor 80, fiind cumpărată de un industriaş german. De la el am preluat-o eu în urmă cu doi ani. A avut un succes mare acest model. Maşina necesită o mică vopsire, exteriorul, capota şi partea din spate a fost îmbrăcată în catifea neagră. Oldsmobilul, la fel ca şi Cadillacul, reprezenta divizia de lux de la General Motors, la fel ca Chevrolet şi Pontiacul. Este o maşină tipic americană, în care ai imprsia că eşti într-un birou”, a spus Valentin Capotescu.
 
 
Retroparada din acest an s-a încheiat la ora 14.00 cu o defilarea a maşinilor pe străzile din Timişoara. Colecţionarii s-au oprit să solcializeze la Muzeul Satului Bănăţean, urmând să se revadă la Retroparada de Primăvară.
 
Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: