
Italienii de la Tirena Scavi şi Societa Italiana per Condotte D’Acqua s-au apucat de lucru la lotul doi al Autostrăzii Timişoara - Lugoj, în lungime de 26 de kilometri.
Consorţiul Tirena Scavi - Societa Italiana per Condotte D’Acqua, câştigătorul licitaţiei pentru realizarea autostrăzii Timişoara-Lugoj, lotul 2, s-a apucat de lucru chiar dacă banii de la Uniunea Europeană nu au sosit încă.
În aşteptarea primei tranşe, italienii au trecut deja cu utilajele peste câmp şi au decapat cea mai mare parte a pământului în dreptul localităţilor Topolovăţu Mare şi Şanoviţa.
Aceste lucrări au putut fi executate pentru că nu presupune achiziţionarea de materiale. În stadiul actual al lucrărilor imaginile surprinse la faţa locului sunt spectaculoase. În doar câteva săptămâni, italienii au avansat vizibil cu lucrările semn că nu au de gând să piardă vremea şi doresc să termine autostrada în timp util pentru a evita orice fel de penalizări.
S-a realizat practic o autostradă pe drum de pământ. Muncitorii au intrat pe şantier după realizarea descărcării arheologice în zonă.
Tronsonul doi din autostrada Timişoara-Lugoj are 26 de kilometri şi va avea zece poduri şi podeţe şi 15 pasaje. Conform proiectului trebuie predat în 2015. Contractul este de aproximativ 94 de milioane de euro (fără TVA), bani proveniţi de la Uniunea Europeană (85 la sută) şi de la bugetul de stat (15 la sută).

S-a deschis circulaţia pe primul tronson de autostradă Timişoara – Lugoj, terminat cu 6 luni înainte de termen
Primul lot din Autostrada Lugoj – Deva ar putea fi folosit în sfârşit pe toată lungimea
Ambiţia sârbilor, noua autostradă: Belgrad-Panciova-Vârşeţ-Timişoara

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: