Fostul director al unei firme de stat face dezvăluiri după schimbarea din funcţie. Cumpărarea a zeci de telefoane şi tablete de ultimă generaţie nu poate fi justificată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Societatea de Transport Public Timişoara este măcinată de scandaluri după mazilirea fostului director interimar al Societăţii, Sorin Supuran. Schimbat din funcţie, Supuran a decis să facă publice nereguli grave din interiorul societăţii.

Instalat în funcţia de director interimar al Societăţii de Transport Public şi pus pe fapte mari, liberalul Sorin Supuran a fost demis după mai puţin de două luni de la numirea în funcţie. Decizia de mazilire a lui Supuran a fost luată de Consiliul de Administraţie al STPT, condus de colegul de partid al lui Supuran, Cosmin Ligius Buboi. După scandalul izbucnit la STPT, fostul premier Sorin Grindeanu l-a sfătuit public pe Sorin Supuran să spună tot ce ştie din interior.

„În calitate de timişorean şi fost viceprimar, îi solicit directorului demis să clarifice câteva subiecte importante, cum ar fi situaţia tramvaielor Armonia (pentru care s-au plătit milioane de euro, dar se strică în fiecare zi), stadiul "afacerii" Vaporetto (despre aceste vaporaşe se spune că sunt făcute cu piese second-hand), care este valoarea subvenţiei acordate de municipalitate către STPT (întârzierile la plata subvenţiilor au creat mari probleme şi au dus STPT în pragul falimentului), mai exact să elucideze misterele unei demiteri neanunţate şi surprinzătoare.

Sorin Supuran deţine toate aceste informaţii, a fost pus la curent cu situaţia societăţii în scurtul său mandat, iar la preluarea funcţiei a declarat că doreşte să muncească în folosul timişorenilor. Acum, are şansa să le spună timişorenilor care este situaţia reală şi cum se cheltuie banul public”, a scris Grindeanu pe Facebook după schimbarea din funcţie a lui Supuran.

Dezvăluirile fostului director al STPT

Vineri, Sorin Supuran a organizat o conferinţă de presă în care a anunţat că a depus la Curtea de Conturi un raport de 180 de pagini în care reclamă nereguli grave din interiorul RATT. Supuran a dat şi câteva exemple de nereguli descoperite în cele două luni cât a condus societatea. Unele dintre neregulile reclamate de Supuran vizează investiţiile în Muzeul STPT.

Fostul director al STPT susţine că aici s-au făcut lucrări neconforme, în neconcordanţă cu contractul de execuţie. „Lipsa autorizaţiei ISU se datorează neglijenţei unor colegi care au convenit să facă recepţia pe fugă, o recepţie cu obiecţiuni şi să restituie constructorului 70 la sută din garanţia de bună execuţie”, a declarat Supuran, potrivit căruia într-un alt caz s-au făcut lucrări la o clădire a Societăţii de Transport Public fără avizul Direcţiei de Cultură.

În cazul unui centru de agrement deţinut de Societatea de Transport Public, Supuran a declarat că s-a solicitat efectuarea unor plăţi a unor lucrări pentru care nu există autorizaţie de construire. O altă acuzaţie a fostului director al STPT vizează achiziţia de piese de schimb. Potrivit lui Supuran, Societatea de Transport Public Timişoara a achiziţioant piese la preţuri supraevaluate de la o firmă de apartament din Oradea.

„Kit-uri de ambreaj. Preţ de producător sau achiziţie la prima mână – 2.000 de lei. Dumnealor le-au achiziţionat cu 8.000 de lei. Dacă vorbim de autocare sau autobuze Mercedes, mi se pare foarte hilar să achiziţionezi de la o firmă de apartament în condiţiile în care Mercedes ar putea să livreze mult sub preţul celor de la Coprot (n.r. firma din Oradea)”, a mai declarat Supuran, potrivit căruia aceeaşi firmă din Oradea a livrat carburant pentru Colterm, deşi nu deţine un depozit de carburant.

Fostul director al Societăţii de Transport Public Timişoara a mai declarat că fosta conducere a STPT nu a putut să justifice achiziţia a 30 de telefoane şi 15 tablete de ultimă generaţie. „Nici măcar doamna Lăscuţ (n.r. directoarea economică) nu a putut să îmi justifice dacă au fost sau nu înregistrate în contabilitate. Din nota de relaţii luată unei colege rezultă că a semnat doar de primirea coletelor, nu le-a văzut şi nu ştie unde sunt”, a mai declarat Sorin Supuran, care a descoperit nereguli şi la vaporaşe.

Potrivit fostului manager interimar al STPT, vaporaşele cumpărate de Primăria Timişoara ar fi fost dotate cu alternatoare de Dacia Logan. „Prezintă riscul de incendiu la suprasolicitare. Nu am văzut să aibă punte de refugiu şi am întrebat într-un caz de situaţii de urgenţă nici măcar nu poate ieşi din cabină pe punte. În caz de incendiu s-ar împinge unii pe alţii direct în apă. Climele sunt artizanale, nu au fost din construcţie. Instalaţiile electrice nu sunt suficient de puternice”, a mai spus Sorin Supuran.

Fostul director al Societăţii de Transport Timişoara a declarat că nu intenţionează să se întoarcă pe funcţie, dar va contesta decizia de revocare a sa din funcţie, lăsându-şi libertatea de a se îndrepta ulterior împotriva fiecăruia dintre colegii săi din Consiliul de Administraţie care au votat pentru demiterea sa, cerându-le daune morale.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite