Firmele şi agenţiile de turism din România şi Serbia îşi vor vinde produsele sub o marcă: Banat

Firmele şi agenţiile de
turism din România şi Serbia îşi vor vinde produsele sub o marcă:
Banat

Banatul istoric, din Romania si Serbia, va avea o marca proprie

Două proiecte europene au reuşit să facă ceea ce bănăţenii nu au reuşit în mai mult de 20 de ani: Banatul să devină o marcă. Firmele din Banatul istoric, atât cel românesc, cât şi cel sârbesc, vor putea să îşi vândă produsele sub marca „Made in Banat. De asemenea, turismul din aceeaşi zonă se va vinde „la pachet”, inclusiv prin intermediul unui portal de internet.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un proiect finanţat din bani europeni va ajuta Banatul să devină o destinaţie turistică mai cunoscută. Aceasta prin intermediul unui portal unde va fi prezentată o hartă turistică interactivă, poze dinamice, rezervări de cazare la pensiuni şi hoteluri, achiziţionare de bilete de acces la diferite evenimente.

Asociaţia Tehimpuls al cărui membru fondator este Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a realizat şi implementat, în colaborare cu Agenţia pentru Dezvoltare Socio-Economică Banat din Zrenjanin (Serbia), proiectul „Regenerarea turismului transfrontalier prin servicii inovative pentru beneficiul comunităţilor locale“ ce vizează promovarea turismului din Banat (Banatul românesc şi Banatul sârbesc) şi crearea de instrumente care să faciliteze revigorarea acestuia şi susţinerea administraţiilor locale în procesul de construire a unui brand turistic regional.

Cele mai importante rezultate ale proiectului sunt construirea unui portal trilingv, în limbile română, sârbă şi engleză, dedicat promovării Banatului, la adresa www.banatour.eu. De asemenea, a fost înfiinţat un birou de informare în cadrul asociaţiei Tehimpuls din România şi a unui cluster - Banat Route - în Serbia, format din primăriile localităţilor din Banatul sârbesc (Banatul de Nord, Banatul de Mijloc şi Banatul de Sud).

Tot ce poate fi „turistic”, inclus pe noul portal

Oferta turistică a regiunii Banat (Banatul românesc şi Banatul sârbesc), prezentată în cadrul portalului, cuprinde o hartă interactivă a regiunii, fotografii dinamice, posibilitatea de achiziţie a biletelor la diverse evenimente şi realizarea de rezervări pentru cazare la pensiuni şi hoteluri din regiune, un calendar cu evenimente din regiunea Banat şi informaţii despre acestea, o aplicaţie-suport pentru planificarea unei călătorii în regiune (Trip Planner) şi informaţii transmise în timp real despre starea vremii. De asemenea, alături de portal a fost realizată şi o aplicaţie specială care să permită accesarea informaţiilor de pe pagina web pe telefoanele mobile inteligente.
Pentru asigurarea actualizării informaţiilor conţinute de portal şi pentru prezentarea mai multor perspective,  portalul conţine o secţiune dedicată membrilor care permite înregistrarea celor interesaţi să editeze şi să posteze informaţii în vederea promovării produselor şi serviciilor turistice din Banat. Forumul din cadrul portalului www.banatour.eu se adresează tuturor celor care vizitează portalul şi care sunt interesaţi de serviciile de turism din regiunea Banat.

Portalul www.banatour.eu a fost realizat de Asociaţia Tehimpuls din România şi Agenţia pentru Dezvoltare Socio-Economică Banat din Zrenjanin (Serbia) în colaborare cu organizaţia neguvernamentală Bike Attack Reşiţa şi Universitatea „Eftimie Murgu” din Reşiţa. Cele două organizaţii care au colaborat în cadrul proiectului au realizat vizite la faţa locului şi fotografii pentru ilustrare în cadrul portalului, au întocmit fişe cu informaţii despre punctele de interes din regiune, au creat rute turistice şi au stabilit coordonatele GPS necesare pentru fiecare dintre acestea. Organizaţia Bike Attack Reşiţa s-a ocupat de turismul activ, sportiv şi de aventură, de turismul balnear şi de sănătate, precum şi de turismul rural.

Produsele industriale şi comerciale Made in Banat

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş a accesat un alt proiect din bani europeni şi estet coordonator al Proiectului „Made in Banat”. Finanţarea este asigurată prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Republica Serbia şi derulat împreună cu Agenţia de Dezvoltare Economico-Socială Timiş (ADETIM), Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin şi Camera Economică Regională Kikinda.

Toate aceste organizaţii şi-au dat mâna pentru a întări promovarea între firmele din zonă, urmând ca cele mai de succes afaceri să potă să-şi vândă produsele după ce pe etichete va fi inscripţionat ceea ce bănăţenii îşi doresc de ani de zile: „Made in Banat.

Deocamdată a fost creată o Reţea de Cooperare Economică Transfrontalieră, prin semnarea unui Pact de Cooperare între partenerii de proiect şi membrii reţelei. 

Scopul principal al reţelei este acela de a susţine dezvoltarea competitivităţii economice a regiunii şi de a stimula cooperarea transfrontalieră între firmele din România şi Serbia.

Scorpurile acestui proiect urmăresc elaborarea strategiei de acordare a mărcii „Made in Banat”; înregistrarea mărcii la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci; acordarea mărcii unui număr de 11 firme ca instrument de recunoaştere a calităţii produselor şi serviciilor regionale specifice.

Până la realizarea obiectivului principal, crearea unei mărci proprii a Banatului istoric, mai este drum lung. Cel puţin primii paşi au fost făcuţi deja!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările