EXCLUSIV Frânele firobuzelor din Timișoara, modificate în numele economiilor. Șoferii sunt obligați să forțeze galbenul

EXCLUSIV Frânele firobuzelor din Timișoara, modificate în numele economiilor. Șoferii sunt obligați să forțeze galbenul

Unii șoferi de la RATT se plâng că sunt obligați să pună în pericol siguranța circulației

Regia Autonomă de Transport Timișoara are un plan foarte dur de economii. Din acest motiv, peste 200 de oameni au fost dați afară. Managerii RATT au strâns însă și mai mult cureaua, ajungându-se chiar în situația ca frânele firobuzelor să fie modificate. Șoferii susțin că siguranța circulației este afectată, dar managerul RATT neagă acest lucru. 

Ştiri pe aceeaşi temă

În ședința de Consiliu Local de la sfârșitul lunii martie, consilierii locali au aprobat un proiect prin care s-au disponibilizat 25 de angajați ai RATT. Prin concedierea acestor oameni s-a încheiat practic procesul de restructurare prin care au fost dați afară peste 200 de oameni. Situația financiară dezastruoasă a regiei a atras, însă, după sine și alte măsuri de economisire a banilor. 

Șoferi nemulțumiți

Spre exemplu, surse din rândul șoferilor au povestit că din cauza graficelor imposibile sunt forțați să forțeze galbenul și să pună în pericol siguranța circulației. Managerul RATT, Ioan Goia, cunoaște aceste reclamații ale șoferilor, dar îi trimite la muncă. „Am avut semnale, dar șoferii trebuie să înțeleagă că standardul nostrum de calitate este altul. Avem un sistem prin care putem controla și dirija circulația la secundă. Asta presupune că reacția personalului de bord trebuie să fie pozitivă la mesajele transmise. Noi pentru aceste întârzieri sau plecări în avans am luat măsuri disciplinare și probabil șoferii se simt sub presiune, dar calitatea transportului trebuie să o asigurăm”, a declarat Ioan Goia. 

Modificări la frâne

O altă măsură economică la RATT a dus la „reglarea” sistemului de frânare al firobuzelor. Mecanicii RATT au modificat frânele, astfel încât consumul de electricitate să fie mai mic. Șoferii susțin însă că pot controla foarte greu firobuzele în momentul în care trebuie să frâneze, fiind afectată siguranța transportului urban. Managerul RATT recunoaște că s-a umblat la frâne și nu mai „îngheață așa cum o făceau când erau în garanție și plateau cehii (n.r. producătorii firobuzelor Skoda)”. Goia susține însă că modificările sistemului de frânare nu a afectat siguranța circulației. 


citeste totul despre: