Deputatul Cătălin Drulă: „Rezilierea contractului pentru Autostrada Lugoj-Deva, cu lotul gata de trafic, este o ticăloşie imensă”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cătălin Drulă, deputat USR de Timiş, crede că România va ajunge să plătească despăgubiri enorme pentru rezilierea contractului cu constructorul Autostradăzii A 1 Lugoj-Deva, lot 3.

Prin rezilierea contractului constructorul Autostradăzii A 1 Lugoj-Deva, lot 3, la 99%, din lucrările încheiate, statul român pierde perioada de garanţie a lucrărilor de 4 ani, susţine deputatul USR de Timiş Cătălin Drulă. Patru ani în care ar fi fost responsabilitatea constructorului să repare orice eventual defect.

“Va fi, cel mai probabil, considerată o reziliere abuzivă de tribunale. Totul arată ca o decizie de <muşchi fără creier> pentru care s-au inventat pretexte juridice. O aşa-zisă <neconformitate> care ţine de scurgerea apelor într-un capăt al lotului care nu va fi dat traficului (este după breteaua de ieşire) - o situaţie rezolvabilă în câteva săptămâni de lucrări care n-are nicio legătură cu siguranţa traficului.

Cel mai probabil, vom ajunge să plătim despăgubiri enorme peste 4-5 ani pentru această reziliere. S-a mai întâmplat: miniştrii care şi-au umflat muşchii şi după 5 ani a venit factura de plată (altui guvern). 28 de milioane de euro, de exemplu, primiţi de un constructor în tribunale pe un lot de autostradă reziliat în 2011 cu trâmbiţe.

Deschiderea traficului e cea mai importantă în acest moment. Avem 21 de km care sunt perfect folosibili. Autostradă, oameni buni! Pentru care am plătit sute de milioane de lei în ultimii 6 ani. Şi ea stă închisă acum. Pentru cine vrea să se convingă, uitaţi-vă la filmarea de la bord", susţine Cătălin Drulă, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Cum se poate deschide traficului autostrada acum după reziliere? Legal, e un coşmar, explică Drulă.

“Ministrul Cuc şi cu directorul Scarlat se cred băieţi deştepţi şi vor probabil să facă o şmecherie în doi paşi:

1. să se facă că mai lucrează CNAIR ceva la autostradă câteva săptămâni ca să nu bată prea rău la ochi că era deja gata de trafic

2. să deschidă apoi autostrada în trafic, fără recepţie, <în regim de şantier> cu nişte limitări de viteză degeaba (probabil 90-100km/h)

Prin şmecheria asta, noi ne alegem cu o limită de viteză aiurea complet pe o autostrada nouă, iar statul român îşi crează o şi mai mare poziţie de vulnerabilitate juridică faţă de constructorul de pe contractul reziliat. Adică, vezi Doamne, nu era bun lotul de recepţionat şi era atât de gravă situaţia că trebuia reziliat contractul, dar după câteva săptămâni, ce să vezi, e suficient de bun să se poată circula.

Dar măcar dacă ar deschide traficul acolo, asta e mai important pentru cetăţeni şi economie decât manevrele lor stupide. E crimă să ţii închişi 21 de km de autostradă nouă într-o zonă unde alternativa e un drum naţional periculos cu multe cruci pe margine.

Se bat cu cărămida în piept Cuc şi cu incapabilul director Scarlat că au toleranţă zero şi gata, au dat constructorul cel rău afară. Păi tocmai la constructor cred că s-au deschis şampaniile cu rezilierea asta. Pe de-o parte au scăpat de perioada de garanţie în care ar fi trebuit să repare orice defect la autostradă. Pe de altă parte, în procesele care vor urma, CNAIR le-a creat un avantaj enorm şi vor curge despăgubirile. Despăgubiri pe care le vom plăti de la bugetul de stat.
 

Incompetenţă şi ticăloşie criminală. Asta este guvernarea PSD. Ăsta este Cuc la Transporturi şi Scarlat la CNAIR”, a scris Cătălin Drulă.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite