Curtea de Conturi acuză plata ilegală a cazării în hoteluri de patru stele pentru funcţionari trimişi la perfecţionare
0Un control al Curţii de Conturi scoate la iveală că o mare primărie din România a plătit peste 200.000 de lei pentru cazarea funcţionarilor trimişi la cursuri în hoteluri de patru stele, deşi legea permite cazarea în hoteluri de maximum trei stele. Cazarea se poate face şi la patru stele, dar în acest caz jumătate din sumă o suportă funcţionarul, lucru care nu s-a întâmplat.
Curtea de Conturi acuză, în raportul întocmit ca urmare a ultimului control la Primăria Timişoara, plata ilegală a cazării unor funcţionari trimişi la cursuri în hoteluri de patru stele. Auditorii Curţii de Conturi au descoperit că Primăria Timişoara a plătit bani pentru cazarea unor funcţionari, fără a fi menţionat în documentele de plată fără a specifica hotelul şi condiţiile de cazare. În alte cazuri s-a descoperit că se făcea doar menţiunea: „cazarea se face în regim de 3 stele”.
„În anul 2016 au fost acceptate la decontare facturi emise de diverse societăţi prestatoare de servicii de formare profesională care, fie nu specifică unitatea de cazare, fie a fost specificată structura de primire turistică dar fără precizarea categoriei de clasificare a acestora, fie în unele cazuri a fost făcută menţiunea, „cazarea se face în regim de 3 stele”, sumele facturate fiind ordonanţate şi achitate cu mult timp înainte de organizarea efectivă a cursurilor”, se arată în raportul Curţii de Conturi.
Auditorii au verificat la Autoritatea Naţională pentru Turism hotelurile pentru care s-a făcut plata cazărilor, descoperind hoteluri de patru stele pentru care cazarea funcţionarilor s-a plătit integral, deşi legea prevede că în astfel de situaţii beneficiarul suportă jumătate din sumă. „Pe cale de consecinţă, în cazurile mai sus prezentate, în care cazarea a fost efectuată la structuri turistice de 4 stele, entitatea ar fi trebuit să deconteze numai 50% din tariful de cazare perceput cu ocazia cazării personalului angajat care a participat la cursuri de pregătire profesională”, se arată în raportul Curţii de Conturi, potrivit căruia suma plătită de Primăria Timişoara pentru cazări în hoteluri de patru stele este de 215.000 de lei, prejudiciul fiind calculat la peste 100.000 de lei.
Persoanele responsabile din cadrul Primăriei Timişoara au precizat în punctul de vedere transmis Curţii de Conturi că deşi hotelurile figurează ca unităţi de cazare cu patru stele, acestea oferă şi condiţii de trei stele, iar funcţionarii primăriei au fost cazaţi în aceste camere de trei stele.
Pentru că auditorii Curţii de Conturi nu au fost convinşi de apărarea Primăriei Timişoara a dispus verificarea plăţilor efectuate, calcularea prejudiciului şi recuperarea lui. „Documentarea şi justificarea cheltuielilor efectuate în anul 2016 fără documente justificative, sau pe baza unor documente care nu conţin informaţii complete care să certifice exactitatea şi realitatea serviciilor de cazare în structuri de primire turistică de confort de 3 stele, iar în cazul identificării serviciilor de cazare la unităţi de cazare clasificate la 4 stele, stabilirea întinderii prejudiciului şi luarea măsurilor de recuperare a acestuia (inclusiv a beneficiilor nerealizate), pentru cheltuielile nejustificate în limita a 50 % din tariful de cazare, conform prevederile legale”, este una dintre măsurile dispuse de Curtea de Conturi.
Te-ar putea interesa:
Milioane de SIM-uri telefonice au fost găsite în spatele unui bloc din Bucureşti