Cum să-ţi menţii afacerea pe linia de plutire pe timp de criză

Cum să-ţi menţii afacerea pe linia de plutire pe timp de criză

Magazin al unei afaceri de succes din Timişoara. FOTO: timisoara2021.wordpress.com

Dezvoltarea unei afaceri de succes pe timp de criză este exemplificată cel mai bine, în Timiş, de întreprinderi mici şi mijlocii, şi implică de multe ori folosirea inteligentă a unor fonduri europene.

Ştiri pe aceeaşi temă

Judeţul Timiş oferă mai multe exemple de succes în afaceri, chiar şi în perioade dificile din punct de vedere economic. O afacere care s-a dezvoltat spectaculos în ultimii este Life Care, o reţea de distribuţie de produse "bio" bazată pe agenţi de vânzări. Bazele afacerii au fost puse la Timişoara, în 2005, de Cristian şi Dănuţ Oneţiu, doi fraţi din Reşiţa. În 2006, firma avea deja parteneriate cu cei mai importanţi producători de produse "bio" din lume. În 2008, Life Care avea deja o cifră de afaceri de 10 milioane de euro şi îşi construia un sediu nou, iar compania investea deja în cercetarea şi crearea brandurilor proprii de produse.
 
În ultimii ani, când toată lumea se plângea de criză, reţeaua Life Care se extindea în Ungaria, Spania şi Italia. “Reţeaua a început cu români, iar cei de aici şi-au contactat rudele plecate în Italia. Ne bazăm foarte mult pe comunităţile de români plecate la muncă şi care s-au integrat în Italia”, a explicat Cristian Oneţiu pentru pressalert.ro. În prezent, în România, numărul agenţilor care vând produsele firmei a trecut de 60.000, în timp ce şi în străinătate se poate vorbi de mii de oameni implicaţi.
 
Succes pe pâine
 
"Prospero" este o firmă de panificaţie, fostă afacere de familie, fondată în 1991. Acum are 180 de angajaţi, 14 magazine de prezentare şi o cifră de afaceri de 5 milioane de euro. Compania a investit şi pe timp de criză: acum patru ani s-a investit masiv într-o clădire nouă, echipamente de ultimă oră şi 6 maşini de distribuţie.
 
Finanţarea a fost obţinută cu ajutorul consultanţilor Enterprise Europe Network, o organizaţie continentală care ajută afacerile mici şi mijlocii, iar la Timişoara lucrează prin Camera de Comerţ şi Industrie. Afacerea de panificaţie a obţinut, în acest fel, o finanţare de 750.000 de euro, iar de atunci au fost angajaţi încă 60 de oameni, iar cifra de afaceri a crescut cu 25 la sută, într-o perioadă grea pentru economie.
 
De la distribuitor la producător
 
Rus Savitar a apărut în 1994 ca importator de mobilă. Firma a funcţionat mult timp cu o mână de angajaţi, iar 10 ani mai târziu succesul afacerii era dovedit de inaugurarea unui centrul logistic de unde se distribuia marfă pentru peste 200 de magazine din ţară.
 
Profitul a fost reinvestit, iar în 2005 compania deschidea prima fabrică de mobilier din pal, în care s-au investit 3,5 milioane de euro. În 2008 se deschidea a doua fabrică, una cu patru linii de producţie total automatizate, investiţie de 11 milioane de euro. În plină criză, începând cu 2009, s-a dezvoltat reţeaua de magazine Casa Rusu, care are acum mai bine de o duzină de locaţii, în Timişoara, Deva, Sibiu, Cluj, Piteşti, Braşov, Bucureşti şi alte oraşe din ţară.
 
Anul trecut, compania a investit 23,5 milioane lei în modernizarea şi extinderea fabricii de mobilier tapiţat din Timişoara. Din aceşti bani, 8,06 milioane de lei sunt fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice 2007-2013. Rus Savitar are acum aproximativ 1.000 de angajaţi în toată ţara.
 
Acestea sunt doar câteva exemple de afaceri care s-au menţinut sau chiar s-au dezvoltat în ultimii ani, în ciuda atât de invocatei crize. Judeţul Timiş oferă multe alte exemple, de la firme de catering până la ferme de animale sau afaceri de familie care au ajuns să aibă zeci sau sute de angajaţi.
 
Citeşte şi:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările