Cum a fost concediată o angajată după 12 ani de activitate fără reproşuri: „Noi suntem patronii şi facem ce vrem. Dacă nu îţi convine, poţi să pleci”

Cum a fost concediată o angajată după 12 ani de activitate fără reproşuri: „Noi suntem patronii şi facem ce vrem. Dacă nu îţi convine, poţi să pleci”

Angajata concediată a obţinut o primă sentinţă favorabilă FOTO Arhivă

Judecătorii Tribunalului Timiş au emis o primă sentinţă într-un dosar în care o fostă angajată a unei firme de confecţii, dată afară după 12 ani de activitate în cadrul societăţii, a contestat decizia de concediere.

Printr-un proces deschis la Tribunalul Timiş, o angajată a unei firme de confecţii din Timişoara, concediată în urma unor neînţelegeri cu şefii ei, a dat compania în judecată, obţinând, în primă instanţă, câştig de cauză. O decizie finală urmează a fi luată de Curtea de Apel Timişoara, dar decizia Tribunalului Timiş scoate la iveală modul în care a avut loc concedierea femeii.

Angajata a arătat în cererea de chemare în judecată că a fost angajată în cadrul firmei din Timişoara în 2006 şi încă de la angajarea pe post de lucrător comercial s-a integrat foarte bine la locul de muncă, „dând dovadă de perseverenţă, spirit de echipă, tenacitate, profesionalism şi sârguinţă”. Avocatul femeii a arătat că  „aceasta a fost foarte apreciată de colegi, pe care îi ajuta de fiecare dată când aceştia îi cereau ajutorul, iar în cei aproape 12 ani de când a fost angajată nu a avut niciun conflict la locul de muncă”. Mai mult decât atât, de la postul de lucrător commercial, femeia a fost promovată pe postul de funcţionar economic având ca atribuţii: întocmirea recepţiilor pentru materii prime şi materiale, întocmirea facturilor pentru livrare, inventarierea chitanţelor şi a facturilor emise, verificarea stocului de materiale necesare imprimării de etichete, imprimarea etichetelor.

Conflictul de muncă, a arătat femeia în instanţă, a izbucnit în vara anului 2018, când conducerea firmei a cumpărat o maşină de imprimerie digitală, pe care, la data de 16.07.2018, conducerea a dorit să o instaleze în biroul în care contestatoarea îşi desfăşura activitatea. Femeia susţine că din cauza faptului că maşina emană gaze toxice, i-a comunicat administratorului de fapt al societăţii că se opune ca maşinăria să fie instalată la ea în birou. Angajata susţine că pe un ton foarte ridicat, administratorul societăţii i-ar fi spus: „Nu îţi cere nimeni acordul. Noi suntem patronii şi facem ce vrem. Dacă nu vrei să rămâi poţi să pleci”.

Femeia susţine că a rămas şocată de afirmaţiile şefului său, dar a considerat că e mai bine să închidă discuţia şi a plecat acasă. A doua zi, a fost chemată în şedinţă de şefii ei, comunicându-i-se că urmează să fie concediată „din motive care nu ţin de persoana sa”. Motivul oficial: „eficientizarea activităţii şi necesitatea adoptării unor măsuri urgente la nivelul societăţii care să asigure reducerea cheltuielilor şi încadrarea acestora în veniturile estimate a fi încasate în următoarele 12 luni”. Femeia a declarat în instanţă că în cadrul unei discuţii private cu  directorul general, acesta i-a recunoscut că a fost dată afară la solicitarea administratorului societăţii, care s-ar fi simţit jignit de solicitarea contestatoarei de a nu instala în biroul său maşinăria de imprimat.

Apărarea firmei şi decizia judecătorilor

În instanţă, reprezentanţii societăţii care au dispus concedierea angajatei au arătat că decizia de concediere a fost întemeiată şi bine justificată. „Din probaţiunea administrată în cauză rezultă foarte clar, din organigramele societăţii anterioare şi ulterioare concedierii, că locul de muncă ocupat de reclamanta a fost efectiv desfiinţat, iar în decizia contestată se menţionează cauza reală şi serioasa, ce a stat la baza desfiinţării postului, motivele ce au determinat desfiinţarea efectivă şi reală a postului reclamantei din organigrama unităţii. Aşadar, susţinerea reclamantei că decizia de concediere nu este motivată în fapt este neîntemeiată”, se arată în întâmpinarea depusă în instanţă de firma dată în judecată de fosta angajată.

Magistraţii Tribunalului Timiş au decis că decizia de concediere este nulă pentru că nu conţine motivele concrete pentru care angajata a fost concediată. „Deciziei de concediere îi lipseşte un element esenţial, poate cel mai important ca si condiţie de formă, respectiv aceasta nu cuprinde motivele care determina concedierea, menţiune obligatorie potrivit prevederilor art.76  lit.a din Codul muncii”, se arată în decizia Tribunalului Timiş, care nu este definitivă, putând fi atacată cu apel.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: