Comisia Europeană impune autostradă nouă în Banat, nefiind interesată de cea din Moldova, promovată intens de Ministerul Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia Europenă a transmis oficialilor de la Bucureşti să revizuească planul în ceea ce priveşte autostrăzile. C.E. a respins planul prezentat de Ministerul Transporturilor cu autostrăzile din Moldova şi cere urgentarea realizării Autostrăzii A6.

Comisia Europeană a respins planul prezentat de Ministerul Transporturilor cu autostrăzile din Moldova. 

Europenii consideră că nu drumurile moldoveneşti sunt importante, ci Autostrada A6, de la Lugoj la Calataf, care va face parte din coridorul care leagă Grecia şi Bulgaria de Ungaria, prin oraşele Igoumenitsa/Patra-Atena-Sofia-Budapesta.

Pentru cei din Ministerului Transporturilor, Autostrada A6 nu mai reprezenta niciun interes, astfel că în Master Planul întocmit de mai marii din minister, drumul rapid care leagă Lugojul de Calafat, pe la Caransebeş şi Turnu Severin, nici nu exista ca autostradă. Acesta a fost tranformat în drum expres şi avea un orizont de realizare extrem de îndepărtat. 

Comisia Europeană a cerut astfel revizuirea Masterl Planului şi introducerea autostrăzii A6 printre priorităţi. 


Europenii vor şi linie de tren de la Atena la Dresda


Un alt proiect în care a fost nevoie de intervenţia Comisiei Europene o reprezintă un drum feroviar care trece tot prin vestul României şi care leagă Balcanii de Europa de Occidentală. Este vorba de calea ferată Atena – Sofia- Budapesta – Viena –Praga –Nürnberg/Drasda. Trenul rapid va traversa în România, vama Curtici, Arad, Timişoara, Caransebeş şi Calafat.

image


 

„Prin includerea proiectului de dezvoltare a căii ferate Atena-Sofia-Timişoara-Budapesta-Praga-Dresda între proiectele europene prioritare de infrastructură, Timişoara va fi situată pe o magistrală de mare importanţă. Dincolo de lungimea impresionantă a traseului, peste 3.500 kilometri, faptul ca acesta traversează şapte state arată importanţa europeană a acestei legături. Standardele impuse pentru realizarea proiectului sunt dintre cele mai înalte: viteza asigurată de 160 km/h şi linii duble de cale ferată de-a lungul întregii axe. Amploarea acestui proiect ne obligă să gândim pentru Timişoara soluţiile cele mai potrivite de dezvoltare a infrastructurii astfel încât în acest context oraşul nostru să poată fructifica la maxim beneficiile proiectului”, a comentat consilierul local Ştefan Sandu, pe Facebook.


Citeşte şi:
 

Centura de Sud a Timişoarei revine pe hârtie. Guvernul României a făcut modificări în Master Planul Transporturilor

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite