Cele 10 lucruri care îţi garantează o sănătate de fier - decalogul vieţii întocmit de românul campion mondial la sporturi extreme

Cele 10 lucruri care îţi garantează o sănătate de fier - decalogul vieţii întocmit de românul campion mondial la sporturi extreme

Ştefan Cojocnean cu Ashrita Furman, cel mai tritat om din Guinness Book

Timişoreanul Ştefan Cojocnean a adus în România nouă recorduri mondiale la sporturi extreme. Acesta a realizat, pentru cititorii "Adevărul", un decalog despre cum să trăieşti sănătos şi să rămâin mereu tânăr.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ştefan Cojocnean face sport de la patru ani. A început cu gimnastica, apoi a continuat cu atletismul. De la 16 ani s-a apucat de arte marţiale, respectiv kickbox şi box thailandez. După terminarea liceului, s-a angajat în cadrul Ministerului de Interne. În acest timp a câştigat titlul de campion în rândul instructorilor şi campionilor din Ministerul de Interne în Qindishu-Sanda, un stil de luptă chinezesc apropiat kickbox-ului.
 
A fost responsabilul unei baze sportive din regiune. A participat la un stagiu de pregătire cu trei ofiţeri chinezi, specialişti în wushu. Este certificat ca şi instructor sportiv de Federaţia Română de Arte Marţiale de Contact. Este campion şi vicecampion al României la kick-box full contact (1995 şi 1996), vicecampion al României la box thailandez şi campion internaţional la box thailandez.

Profesorul Ştefan Cojocnean este proprietarul sălii de sport No Limits din Timişoara.


 
În vârstă de 43 de ani, timişoreanul Ştefan Cojocnean este multiplu campion mondial la sporturi extreme. El a adus în România nouă recorduri mondiale la sporturi extreme:
 
Record mondial la jucat baschet pe patine cu rotile timp de 25 de ore (2006), record mondial la kickboxing timp de 17 ore (2008), alegare viteză 100 metri pe picioroange moderne sărind cu coarda, într-un timp de 21,38 secunde (2009), alegare 2 mile pe picioroange modern (2009), 100 metri alergare viteză pe picioroange moderne – în 15,56 secunde, 100 metri alergare pe picioroange sărind şi coarda în acelaşi timp în 20,53 secunde, 100 de metri viteză alegare cu spatele pe picioroange moderne – în 27,72 secunde, 100 metri viteză alergare cu rotiri de 360 pe picioroange moderne în 31,19 secunde, 2 mile alergare pe picioroange moderne în 14,22 minute pe teren redus (2012).
 
În urma unui analize complexe de compoziţie corporal, medicii au stabilit că Ştefan Cojocnean are vârstă metalobilică de 29 de ani. 

 
Iată decalogul realizat de Ştefan Cojocnean pentru cititorii “Adevărul”:
 
1.Sportul fără suplimente este sinucidere
 
Când faci sport transpiri. Transpiraţia nu este apă ci este o supă care conţine toţi nutrienţii din sângele tău cum ar fi minerale, vitamine, proteine, acizi graşi.
 
Dacă noi înlocuim acestă supă de nutrienţi esenţiali vieţii doar cu apă, în timp, ne epuizăm aceste resurse vitale şi ajungem la probleme serioase de sănătate. Oricând pot apărea accidentări ale tendoanelor, ligamentelor, cartilajiilor, infarcturi, atacuri cerebrale.

Cu cât bem mai multă apă cu atât eliminăm mai mulţi nutrienţi vitali din corp.
Primele semne apar la nivel de tendoane, apoi, cartilajii, diabet, boli cardiovasculare şi poate surveni brusc decesul.

Sunt mii şi mii de astfel de cazuri de sportivi tineri care au murit pe terenul de sport în urma epuzării fizice.
Este ca şi cum am pierde zilnic  ulei de la motorul unei maşini şi am înlocui acest ulei cu apă. Ce s-ar întâmpla cu motorul maşinii în acest caz? Într-o săptămână sau două motorul ar lua foc.
Media de vârstă a unui sportiv de performanţă este de 62 de ani. Nicodată nu a existat un sportiv profesionist care să fi trăit 100 de ani.

O statistică a centrului de control al bolilor (Center Of Disease Control) din SUA arată că în fiecare an mor 76.100 de sportivi sub vârsta de 30 de ani în timpul antrenamentelor, în urma suprasolicitării.
Întradevăr sportul este sănătos dar doar dacă este făcut cu cap.

Apa este sănătoasă dar este nevoie să îi adăugăm nutrienţi esenţiali pentru a face performanţă şi pentru a ne
menţine sănătoşi.

Nu putem înlocui pierderile nutritive din transpiraţie doar cu apă! Avem nevoie zilnic de 91 de nutrienţi: 60 minerale, 16 vitamine, 12 aminoacizi şi 3 acizi graşi.
 
Câştigătorul premiului Nobel în medicină, dr. Linus Pauling declară că „Orice boală se reduce la o deficianţă de minerale”.

 
2. Refacerea profundă înainte şi după sport 
 
Faza de refacere profundă fizică, psihică şi mentală,  înainte şi după antrenamente este esenţială pentru a atinge performanţa în orice domeniu al vieţii dar în special în sportul de performanţă. 
Ca să ai energie pentru un antrenament este impotant să scapi de stres.
 
Stresul este cumulativ. Se stochează în fibrele musculare ale corpului nostru şi se manifestă prin stări de oboseală şi lipsă de energie şi vitalitate.

Această metodă de refacere profundă m-a ajutat în atingerea titlurilor de campion al României la kickbox full contact şi al celor  nouă recorduri mondiale.

3. Pregătirea mentală

Orice antrenament necesită o pregătire mentală prealabilă. Cu fiecare antrament ne putem depăşi performanţele anterioare dar acest lucru se fce printr-o pregatire mentală  a fiecărei etape din antrenament
 
4. Curăţirtea colonului 
 
80% din bolile noastre au ca şi cauză toxinele din colon. Există un dispozitiv, care fiecare dintre noi îl putem avea şi folosi acasă, cel puţin odată pe lună pentru a elimina o sursă importată de toxicitate.

5. Masajul

Masajul este una din modalităţile prin care ne eliberăm de tensiunile generate de stresul de zi cu zi, prevenim îmbolnăvirile şi ne re câştigăm energia vitală blocată în muşchii corpului.
Masajul este cea mai plăcută şi neinvazivă modalitate de prevenţie, de recâtigare şi de menţinere a sănătăţii.


6. Masă musculară

Pentru a fi sănătoşi şi energici trebuie să avem o anumită masă musculară. Pentru asta e nevoie de minim 30 de minute de mişcare pe zi. Pentru a dezvolta masa musculară putem lucra cu propria noastră greutate corporală, cu aparate sau alte obiecte sportive.
 
Avantajul este că avem mai multă energie, vitalitate şi prevenim multe boli, inclusiv depresia.

Cine nu face mişcare mai devreme sau mai târziu va ajunge să i-a medicamente.

7. Vizualizare

Vizualizarea este un ingredient de bază pentru stabilirea şi atingerea obiectivelor în orice domeniu al vieţii. 
Eu recomand vizualizarea sau imageria sportivă înainte de a adormi, imediat după trezirea din somn şi după faza de refacere profundă neuromusculară.

8. Rescrierea programelor de subconştient

„Orice informaţie nouă este doar un zvon până când nu ajunge şi în muşchi”.
Pentru a obţine rezultate mai bune, în orice domeniu al vieţii,  e nevoie de rescrierea programelor din subconştient.

O modalitate de a rescrie programele din subconştient este folosirea uleiurilor esenţiale aromatice care ne ajută să fixăm în memoria celulelor noile programe în subconştient. 
Mirosul este simţul nostru primordial după care ne ghidăm în viaţă. Noi asociem fiecare experienţă a vieţii noastre cu mirosurile din mediul înconjurător. Acesta este motivul pentru care un miros ne poate aminti de o anumită persoană sau situaţie.

Putem folosi vibraţia uleiurilor esenţiale pure pentru a ne fixa în subconştient noi obiective atât în planul sportiv cât şi în orice alt domeniu al vieţii.

Uleiurile esenţiale sunt cele mai concentrate substanţe naturale.


9. Nutriţie

Nutriţia este un element esenţial în evoluţia sportivă dar şi pentru performanţele pe care ni le dorim în orice plan al existenţei noastre pentru că ne asigură energia şi vitalitatea de care avem nevoie.
Pentru a avea o sănătate optimă şi a preveni accidentările şi bolile, avem nevoie zilnic de 91 de nutrienţi: 60 minerale, 16 vitamine, 12 aminoacizi şi 3 acizi graşi.
 
Pe lângă aceşti nutrienţi esenţiale pe care corpul nostru nu îi poate produce singur e nevoie de o alimentaţie bazată pe alimente nutritive, organice şi cât mai naturale.

Eu întotdeauna lucrez cu cei mai buni în domeniul nutriţiei şi alimentaţiei sănătoase,  ceea ce vă recomand şi vouă. 
 
10. Meditaţie şi rugăciune

Meditaţia şi rugăciunea sunt esenţiale în fixarea obiectivelor şi accesarea potenţialului nostru divin.
Rugăciunea înainte de a adormi, imediat după trezirea din somn  are un efect direct asupra subconştientului.
Fiecare vers din rugăciunea „Tatăl nostru” are o influenţă asupra unei glande hormonale.

Rugăciunea rostită asupra alimentelor pe care urmează să le consumăm va schimba informaţia şi structura acestora datorită apei pe care o conţin şi poate anihila toxicitatea lor.

Părintele Tadei spunea: „Nu-ţi da pacea ta lăuntrică pentru nimic în această lume”.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: