Cel mai important proiect al CFR pentru următorii ani: o „autostradă” pe care se va putea circula cu până la 160 km/h

Cel mai important proiect al CFR pentru următorii ani: o „autostradă” pe care se va putea circula cu până la 160 km/h

Directorul general al CFR a anunţat că modernizarea unei căi ferate din vestul ţării este cel mai important proiect al companiei în următorii ani FOTO Arhivă

Ministerul Transporturilor a prezentat vineri, la Timişoara, planurile pentru dezvoltarea infrastructurii din vestul ţării. Directorul general al CFR SA a declarat că modernizarea liniei de tren Caransebeş-Timişoara-Arad este cel mai important proiect al companiei de căi ferate în următorii ani.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministrul Transporturilor Lucian Bode, directorul general al CFR SA şi directorul general adjunct al CNAIR, au „descins” vineri la Timişoara, unde au prezentat un plan de investiţii în infrastructură. Planul Ministerului Transportului include o legătură mai bună între Timişoara şi autostrada A1, o legătură feroviară între Timişoara şi aeroport, autostrada Timişoara-Moraviţa, centurile de sud şi de vest ale Timişoarei.

Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte vizează, însă, reabilitarea liniei de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad. Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a declarat că acesta este cel mai important proiect pe care compania naţională de căi ferate îl are în următorii ani în România.

Cel mai mare proiect de infrastructură feroviară din ţară în următoarea perioadă este modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad, din care 36 de km sunt în Timiş. Obiectivele principale ale acestui proiect sunt legate de creşterea parametrilor tehnici, în special a vitezei de circulaţie. Linia va fi proiectată cu viteze de circulaţie între 120 şi 160 km/h, faţă de actuala viteză de 100-120 km/h, care este viteza actuală de proiectare. În realitate, viteza este mai scăzută din cauza stării de degradare a infrastructurii feroviare”, a declarat Pintea.

Directorul general al CFR a mai declarat că pentru două dintre tronsoane studiile de fezabilitate sunt finalizate, urmând ca în luna august să fie scoase la licitaţie, la pachet, proiectarea şi execuţia. Pentru proiectare, a mai arătat Pintea, e nevoie de şase luni, ceea ce înseamnă că dacă nu vor fi contestaţii şi totul decurge conform planului în cursul anului 2021 pe două dintre cele patru tronsoane pot începe lucrările.

Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, lucrările de reabilitare a căii ferate Caransebeş-Timişoara-Arad sunt estimate la 1,5 miliarde de lei. Proiectul include şi realizarea a mai multe pasaje rutiere, dintre care două în Timişoara. În acest sens a fost semnat şi un protocol cu Primăria Timişoara.

Citeşte şi: 
Cum l-a „executat“ CFR Călători pe un mecanic de locomotivă care a ratat oprirea într-o staţie aflată în câmp

VIDEO Trenul privat care străbate România şi face senzaţie oferind condiţii de lux la preţuri mai mici decât ale CFR: „Să ai duşul tău e cea mai tare idee”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: