Ce spune Biblia despre homosexualitate: „Dumnezeu nu o condamnă mai mult decât curvia, hoţia, lăcomia sau beţia”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un pastor baptist a căutat în Biblie referinţe la homosexualitate şi a comentat într-o lucrare, intitulată „Pledoarie pentru puritate: învăţăturile Scripturii despre relaţiile sexuale“, pasajele din Cartea Sfântă.

În cartea „Pledoarie pentru puritate: învăţăturile Scripturii despre relaţiile sexuale”, pastorul baptist Samuel Tuţac a alocat un capitol întreg relaţiilor homosexuale. Pastorul a încercat căutat toate referinţele biblice despre homosexualitate şi a constatat că în cel puţin şapte texte din Biblie se fac referire cu privire la homosexualitate.

Primul pasaj este Geneza 19:1-11. Aici se vorbeşte despre Sodoma şi Gomora, despre îngerii trimişi să distrugă cele două cetăţi. 

„Lot se trezeşte că bărbaţii din cetatea Sodomei, care era cea mai prosperă dintre toate cetăţile din zona aceea, acolo locuiau oamenii cei mai bogaţi şi era o zonă fertilă, o zonă unde toată economia  „duduia”, vin acolo la casa lui şi îi spun lui Lot: ‹‹Scoate pe bărbaţii care sunt la tine, scoate-i afară, pentru că vrem să ne culcăm cu ei››”, a explicat pastorul.

Lot le oferă oamenilor din cetate pe cele două fiice ale sale, care sunt fecioare, numai să îi lase în pace oaspeţii. „Acum sigur, noi putem să-l judecăm cât vrem pe Lot, numai că numai atunci când pricepem până la capăt ce înseamnă ospitalitatea în Orient  putem înţelege măcar în parte de ce face Lot gestul acesta disperat. În Orient nu era aşa ca la noi, odată ce cineva era intrat sub acoperişul cortului tău sau al casei tale era sub protecţia ta până la capăt”, a explicat pastorul, care a mai arătat că, într-un final, Sodoma şi Gomora au fost distruse.

Cu siguranţă aşa cum vedem din Ezechiel au fost şi alte păcate săvârşite de către locuitorii Sodomei şi Gomorei care au atras pedeapsa lui Dumnezeu, dar păcatul care a făcut celebră Sodoma şi desigur şi Gomora a fost păcatul homosexualităţii. Care a fost consecinţa? Distrugerea totală a acestor cetăţi”, a mai arătat pastorul în cartea „Pledoarie pentru puritate”.

Potrivit pastorului timişorean, al doilea pasaj, despre homosexualitate apare în Leviticul 18:22: „Să nu te culci cu un bărbat cum se culcă cineva cu o femeie. Este o urâciune”. Al treilea pasaj, Leviticul 20:13: „Dacă un om se culcă cu un om cum se culcă cineva cu o femeie, amândoi au făcut un lucru scârbos; să fie pedepsiţi cu moartea, sângele lor să cadă asupra lor.

Al patrulea pasaj în care Biblia vorbeşte despre homosexualitate se găseşte în Judecători 19 (Vechiul Testament), iar următoarele referiri sunt din Noul Testament.

„Primul text şi poate cel mai clar şi cel mai explicit din tot Noul Testament cu privire la homosexualitate este din Romani 1. Apostolul Pavel face aici apel la ordinea naturală din creaţie pentru a condamna homosexualitatea. Ce spune Pavel este că bărbatul şi femeia au fost creaţi cu tendinţă înnăscută de a manifesta atracţie faţă de sexul opus, păcatul însă a pus în om potenţialul homosexualităţii, păcatul îi face pe oameni să aibă înclinaţii spre homosexualitate, la fel cum putem avea înclinaţie spre orice alt păcat condamnat de Scriptură”, a explicat pastorul pasajul biblic.

Al şaselea pasaj din Biblie referitor la homosexualitate apare în 1 Corinteni 6:9-11: „Nu ştiţi că cei nedrepţi nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă înşelaţi în privinţa aceasta: nici curvarii, nici închinătorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomiţii, nici hoţii, nici cei lacomi, nici beţivii, nici defăimătorii, nici hrăpăreţii nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu”.

„Dumnezeu nu condamnă homosexualitatea mai mult decât păcatul curviei de exemplu, al închinării la idoli, al hoţiei, al lăcomiei, al beţiei, al vorbiri de rău, al avarismului”, a mai subliniat Tuţac.

Potrivit pastorului, al şaptelea pasaj din Biblie care vorbeşte despre homosexualitate este 1 Timotei 1:8-10: „Noi ştim că Legea este bună dacă cineva o întrebuinţează bine, căci ştim că legea nu este făcută pentru cineva neprihănit, ci pentru cei fărădelege şi nesupuşi, pentru cei nelegiuiţi şi păcătoşi, pentru cei fără evlavie, necuraţi, pentru ucigătorii de tată şi ucigătorii de mamă, pentru ucigătorii de oameni, pentru curvari, pentru sodomiţi, pentru vânzătorii de oameni, pentru cei mincinoşi, pentru cei ce jură strâmb, şi pentru oricine este împotriva învăţăturii sănătoase”.

Vedeţi din nou practica homosexualităţii alături de alte practici despre care unii sunt sigur că aţi zis până acum: ‹‹Ohhh, ce bine că nu sunt homosexual››, dar dacă cumva eşti nesupus, sau eşti ucigător de mamă sau de tată?  ‹‹Ohh, nu, n-am ucis pe mama sau pe tata››. Poate i-ai ucis în fiecare zi şi nici nu ţi-ai dat seama, ori de câte ori i-ai întors vorba înapoi într-un fel ai ucis-o, ori de câte ori ai uitat să-i asculţi, i-ai necinstit, i-ai ucis. Să ştiţi că noi putem să-i ucidem pe oameni cu vorba, spune Domnul Isus”, a mai spus Tuţac, în cartea „Pledoarie pentru puritate: învăţăturile Scripturii despre relaţiile sexuale”. 

Concluziile trase de pastorul care a studiat pasajele biblice referitoare la homosexualitate au fost că:

1.     Ori de câte ori este menţionată în Biblie homosexualitatea are o conotaţie negativă. Niciodată nu veţi găsi în Scriptură homosexualitatea având o conotaţie neutră, ci întotdeauna negativă.

2.     Toate aceste pasaje dezaprobă homosexualitatea, dar în acelaşi timp homosexualitatea nu este văzută mai rău decât alte păcate, e văzută la fel de rău ca toate celălalte păcate.

3.     Toate aceste referinţe biblice condamnă comportamentul homosexual în mod clar împreună cu idolatria, hoţia, adulterul, minciuna, crima şi alte păcate.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite