Accidentele rutiere grave s-au înjumătăţit anul trecut la Timişoara faţă de 2020. Ce spune primarul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trecere de pietoni supraînălţată în Timişoara FOTO facebook/Dominic Fritz
Trecere de pietoni supraînălţată în Timişoara FOTO facebook/Dominic Fritz

Administraţia a luat o serie de măsuri, cum ar fi construirea de treceri de pietoni supraînălţate în zonele critice, interzicerea parcării pe o distanţă de până la 20 metri în zona mai multor treceri de pietoni sau amplasarea de dispozitive de separare a pistelor pentru ciclişti de banda carosabilă.

La Timişoara, în cei doi ani pandemici, care ne-au schimbat mult modul de deplasare, cifrele arată astfel: În 2020 au fost 39 de accidente cu patru oameni ucişi în trafic şi alţi 35 cu răni grave şi 248 de accidente uşoare cu 297 de răniţi uşor. În 2021, 17 accidente grave soldate cu trei oameni decedaţi şi alţi 14 grav răniţi şi 10 răniţi uşor.

Şi numărul oamenilor care au fost răniţi grav a scăzut de la 35, în 2020, la 14 în 2021. 

“Cifrele sunt în scădere, dar se întâmplă în continuare tragedii evitabile. Am citit nişte comentarii, şocante, care stabileau pietonii şi bicicliştii ca principală cauză a accidentelor rutiere grave. Nu viteza maşinilor! În cazul pietonilor şi al bicicliştilor clipa de neatenţie poate însemna traume fizice pentru restul vieţii sau chiar moartea. Un preţ prea mare. De aceea, intensificăm măsurile pe care am început să le implementăm anul trecut şi introducem altele noi, pentru ca fiecare să se simtă în siguranţă pe drumurile oraşului, fie că suntem pietoni, biciclişti, persoane cu mobilitate redusă sau şoferi. Strada este a tuturor”, a transmis primarul Dominic Fritz.

Timişoara

Administraţia a introdus anul trecut, cu scopul de a le testa eficienţa, mai multe măsuri: reducerea vitezei la maxim 50 kilometri pe oră în oraş, construirea de treceri de pietoni supraînălţate în zonele critice (în apropierea şcolilor, de exemplu), interzicerea parcării pe o distanţă de până la 20 metri în zona mai multor treceri de pietoni pentru a creşte vizibilitatea celor care traversează, amplasarea de dispozitive de separare a pistelor pentru ciclişti de banda carosabilă.

Timişoara

Anul acesta, vor fi completate aceste măsuri.

“Am crescut sumele pentru a putea interveni pe cât mai multe străzi. Investim şi în creşterea vizibilităţii pe timpul nopţii în apropierea şcolilor, spitalelor şi a trecerilor nesemaforizate de pe artere principale. Luăm măsuri de accesibilizare a traseelor pietonale prin montarea de covoare tactilo-vizuale, îmbunătăţirea funcţionării dispozitivelor acustice la semafoare şi amenajarea de treceri de pietoni cu bordura la nivelul carosabilului”, a mai spus Dominic Fritz.

Vă recomandăm să mai citiţi: Care e distanţa regulamentară între două maşini aflate în trafic. „E mai uşor pentru cel din spate, mai ales dacă e obosit”

Cât de greu le este poliţiştilor să-i pedepsească pe şoferii care stau pe Facebook la volan: „Îi întâlnim peste tot în traficul din România“

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite