A fost semnat contractul pentru construcţia Centurii Timişoarei. Costul lucrării: peste 58 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările la Centura Timişoarei ar trebui să înceapă în şase luni FOTO Arhivă
Lucrările la Centura Timişoarei ar trebui să înceapă în şase luni FOTO Arhivă

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi firma italiană Tirrena Scavi au semnat marţi contractul de proiectare şi construcţie a Centurii de Sud a Timişoarei. Proiectul are o valoare de 58 de milioane de euro fără TVA şi va fi realizat din bani europeni.

Contractul de execuţie a uneia din cele mai aşteptate lucrări pentru Timişoara a fost semnat, marţi, la Consiliul Judeţean Timiş. E vorba de Centura de Sud a Timişoarei, pentru care s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. Contractul prevede construirea unei şosele cu câte o bandă pe sens, pe o lungime de aproape 26 de km. Valoarea lucrării este de 58 de milioane de euro, fără TVA, ceea ce înseamnă un cost de peste 2,5 milioane de euro/km, cu TVA inclus.

Potrivit contractului, termenul de realizare a proiectului este de şase luni, iar termenul de execuţie efectivă a lucrării este de 24 de luni. „Traseul proiectului Varianta de ocolire Timişoara Sud se desfăşoară pe teritoriul administrativ al judeţului Timis, pe raza municipiului Timişoara si a localitatilor Sânmihaiu Român, Şag, Giroc, Moşniţa Nouă si Ghiroda”, arată reprezentanţii CNAIR.

Cum se vor face exproprierile

Directorul CNAIR Narcis Neaga a declarat că drumul va avea o lăţime de 10 metri, ceea ce permite să fie o bandă şi jumătate pe fiecare sens. Neaga a mai precizat că din studiul de trafic nu rezultă necesitatea a două benzi pe sens. Şeful CNAIR a menţionat, însă, că exproprierile se vor face în aşa fel încât Centura să poată fi extinsă, la nevoie, la câte două benzi pe sens.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Călin Dobra, a declarat că exproprierile pentru Centura Timişoarei sunt în curs, iar firma care execută lucrarea va intra pe terenurile expropriate, chiar dacă proprietarii sunt nemulţumiţi de valoarea exproprierilor. Dobra a declarat că proprietarii nemulţumiţi pot contesta valoarea despăgubirilor primite în instanţă, fără ca procesul să împiedice realizarea lucrării.

Centura Timişoarei – detalii tehnice

Viteza de proiectare este de minim 80 km/h. În profil longitudinal, varianta de ocolire va urmări terenul natural cu un rambleu cu înălţime medie de 1,50 m. Structura rutieră va fi dimensionată pentru o perioadă de perspectivă de 15 de ani şi va fi comparată din punct de vedere tehnico-economic cu următoarea structură:

• 4 cm beton asfaltic MAS 16 (mixtura asfaltica stabilizata)

• 6 cm  beton asfaltic deschis cu criblura BAD 20 (beton asfaltic deschis)

• 14 cm anrobat bituminos AB 31.5 (Anrobat bituminos cu criblură)

• 30 cm piatra sparta

• 30 cm balast

• 15 cm strat de forma din balast

La drumurile intersectate de varianta de ocolire, au fost prevăzute intersecţii la nivel tip giraţie şi intersecţii la nivel tip „cruce”.

  • Intersecţiile la nivel tip giraţie au fost prevăzute la următoarele poziţii kilometrice:
  • km 0+290 – intersecţie cu strada Freidorf.
  • Intersecţiile la nivel tip „cruce” au fost prevăzute la următoarele poziţii kilometrice:
  • km 14+110 – intersecţie cu DC 152 (drumul se va clasa ca drum judeţean); 
  • km 16+510 – intersecţie cu DC 98 (calea Urseni); 
  • km 22+810 – intersecţie cu drumul care face legătura între localitatea Moşniţa Veche şi localitatea Ghiroda. 

Legătura între varianta de ocolire şi reţeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzuta a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere. În urma consultării autorităţilor locale şi a Direcţiei de Urbanism a Consiliului Judeţean Timiş, cât şi a studiului de trafic a reieşit necesitatea amenajării legăturii variantei de ocolire cu reţeaua rutieră existentă conform tabelului de mai jos:

Nr. Crt. Pozitia kilometrica Drum intersectat Denumire Nod 1 Km 5+366 DN 59 – DJ 593 Calea Sagului 2 Km 18+117 DJ 592 Calea Buziasului 3 Km 25+690 DN 6 Timisoara Est

Poduri / Pasaje pe Varianta de Ocolire:

Nr. crt. Poziţie Kilometrica* Obstacol Lungime (m) 0 1 2 3 1 0+608 DJ 591 si linii de tramvai 119.70 2 1+528 CF 132 Timişoara Vest- Cruceni 328.40 3 3+509 Conducte gaz si drum tehnologic 38.60 4 7+156 CF 124 Timişoara - Voiteni 256.20 5 15+072 CF 125 Timişoara - Buzias 191.60 6 18+926 Canal irigaţii 32.30 7 20+875 Canal irigaţii 47.95 8 24+725 Canal Bega 165.80
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite