Şcoala este de pe altă planetă. Teoria învăţată la cursuri nu are legătură cu lumea reală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Studenţii timişoreni declară inutil ceea ce învaţă în şcoală
Studenţii timişoreni declară inutil ceea ce învaţă în şcoală

Atât studenţii, cât şi angajatorii, susţin că sistemul universitar în care se educă nu are nicio legătură cu lumea reală pentru care, teoretic, se pregătesc.

Problema lacunelor existente în sistemul de învăţământ universitar a fost ridicată în Competiţia Regională de Discursuri Publice organizată de ARDOR Banat, care s-a desfăşurat în acest weekend. Studenţii au tratat principalele reforme care s-au produs în educaţie în ultima perioadă. În discursurile lor, toţi studenţii participanţi au criticat existenţa unei prăpăstii între ceea ce se învaţă pe băncile şcolii şi ceea ce le cere un angajator la finalul studiilor. „Toţi angajatorii îţi cer experienţă. Vor să ştii să faci ceva, dar învăţământul nostru se limitează la teorie. De aceea firmele nici nu mai au încredere în diplome”, a spus Victor Funar, student la două facultăţi în cadrul Universităţii de Vest din Timişoara.

„Şcoala te învaţă să memorezi”
Specialiştii în resurse umane sunt de acord cu studenţii când vine vorba de competenţele practice pe care aceştia ar trebui să le dobândească în timpul facultăţii. „Şcoala românească nu te învaţă să foloseşti informaţia, ci doar să o memorezi. La sfârşitul facultăţii, studenţii nici nu ştiu la ce le folosesc cunoştinţele pe care le-au învăţat”, a spus Adriana Blagoiev, manager zonal al companiei Manpower.

Firmele fac educaţie în locul profesorilor
Angajatorii se găsesc puşi în situaţia de a-i pregăti ei înşişi pe absolvenţii de facultate. „Imediat după ce anagajăm un absolvent, intră într-un program de training, pentru că pregătirea pe care tinerii o au din facultate este foarte generală. Adevărul e că încă nu există o corelaţie între universităţi şi mediul de afaceri”, a declarat Carlo Marchegiano, preşedinte zonal al Unimpresa, asociaţia patronală a investitorilor italieni în România.

Posibile soluţii
Prăpastia dintre mediul academic şi mediul economic din România poate fi însă netezită. Oamenii de afaceri spun că este recomandat ca acest lucru să se întâmple cât mai repede.

„Soluţia cea mai bună este practica reală a studenţilor în companiile de specialitate”, a explicat Blagoiev. Aceasta a adăugat că în cazul în care această practică nu are loc, singurii care vor putea avea rezultate bune în viitoarea carieră profesională sunt cei care se angajează încă din timpul facultăţii.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite