V-aţi plimba cu ea? Cât de mică este şi cum merge prima maşină electrică din România, alimentată de la panouri solare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La Târgu-Mureş a fost lansată prima maşină din România care se alimentează singură de la panouri solare. Cu o autonomie de 100 de km, Renault Twizy are nevoie de 5 ore de încărcare, iar autorităţile locale promit spaţii de parcare ca în Occident. Adevarul.ro vă prezintă o demonstraţie cu prima maşină electrică alimentată de la panouri solare.

La Târgu-Mureş a fost lansată, joi, 20 august, prima maşină electrică alimentată de la panouri solare. Minunăţia se numeşte «Fomco Eco Friendly» şi este un Renault Twizy, maşină recomandată traficului urban.

Este produsă de Renault, dar ideea de a fi alimentată de la panourile fotovoltaice aparţine firmei din Târgu-Mureş. Specialiştii companiei au ales un sistem tehnologic OFF-grid, care permite înmagazinarea energiei solare captate de panouri în acumulatori special fabricaţi pentru aplicaţii solare. Astfel, sistemul fotovoltaic creat este capabil să asigure necesarul zilnic de energie pentru încărcarea unui automobil electric. Maşina alimentată de sistemul fotovoltaic poate fi încărcată şi pe timpul nopţii. O încărcare completă durează 5 ore şi asigură o autonomie de 100 de km. Cu ajutorul invertorului, energia electrică stocată în acumulatori se transformă, de la curent continuu de 48V, la curent alternativ de 230V. Automobilul Twizy are încorporat un ştecher obişnuit pentru încărcare.

image

E o maşină de serie electrică, produsă de Renault, pe care noi am cumpărat-o. Ideea în principiu este a noastră, mă refer la modul de încărcare, din energie verde. Sistemul este fotovoltaic, sunt 24 de panouri montate, de 240W. Aceste panouri încarcă nişte baterii, cu curent alternativ. Curentul din baterii apoi cu un invertor este transformat în 220 de V, curent alternativ. Maşina are o autonomie de +/- 100 de km, cu o încărcare de 4-5 ore. A costat vreo 8.500 de euro, cu tot cu închirierea bateriei, care e închiriată pe o perioadă de 7 ani. Investiţia a ajuns la 17 mii de euro, inclusiv maşina. Ideea este ecologică. Eu am convingerea că aceste maşini îşi vor face apariţia şi în oraşul nostru, în foarte scurt timp” a declarat Nyulas Bernat, directorul companiei.

Fomco Eco Friendly este o maşină electrică, pe patru roţi, cu două locuri, ce oferă soluţii optime pentru mobilitate urbană. Automobilul construit de Renault are un design complet inovator, adresându-se în special celor care doresc să conducă o maşină atipică.

„E nevoie de parcări, ca în Occident”

Cei care au făcut această investiţie vin cu propuneri pentru autorităţile locale, să amenajeze şi parcări pentru încărcarea maşinilor electrice, cu panouri fotovoltaice.

image

„Ce este necesar, probabil, să se amenajeze parcări speciale, cu încărcătoare. Noi propunem acest lucru. În Vest am văzut că există astfel de parcări. De exemplu, în Frankfurt. Am văzut şi în Germania, lângă un restaurant, încărcătoare de tip tesla. Până ce omul mănâncă, maşina se încarcă. E mică, dinamică. E uşor de parcat. Maşina este pentru o persoană, maxim două. Eu cred că în foarte scurt timp vor apărea foarte multe astfel de maşini” a declarat Nyulas Bernat, directorul companiei

Autorităţile locale vor ca pe viitor Poliţia Locală să aibă cel puţin 15 astfel de maşini.

Felicitări firmei! Proiectul este interesant. Noi, primăria, am pornit un proiect prin Casa verde, care s-a implementat la 18 şcoli din oraş. Acest proiect este foarte binevenit, spune „stop poluării”. Le vom oferi două-trei locuri pentru panouri solare în Târgu-Mureş, unde să vină, să le monteze, iar cei care îşi cumpără maşini să le poată încărca. Eu cred că, încet-încet, trebuie să ne aliniem Uniunii Europene. Mi-aş dori ca Poliţia Locală să aibă 15 astfel de maşini, cu care să intervină mai uşor în oraş, care să nu polueze” a declarat viceprimarul municipiului Târgu-Mureş, Claudiu Maior.

Cu dimensiuni mici - 2,34 m lungime şi 1,24 m lăţime, masă de 450 kg, Renault Twizy este o variantă potrivită pentru mişcarea în traficul aglomerat şi nu are nevoie de mult spaţiu de parcare. Maşinile electrice au multe alte avantaje, cum ar fi: impozite mai mici, costuri reduse de asigurare, cheltuieli foarte mici cu piesele de schimb (uzura este mică). Calculele făcute de specialişti arată că la 100 de kilometri parcurşi în oraş, costurile consumului maşinii electrice reprezintă o treime din costurile unei maşini pe benzină sau motorină.

Mai puteţi citi:

Premieră în România. Ce dotări are prima maşină electrică alimentată de la panouri solare

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite