Târgu-Mureş: Adrian Prunaş creează imaginea firmelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pasionat de design încă din facultate, Adrian a ales o carieră în branding. Fiecare proiect la care lucrează reprezintă pentru el o provocare.

Totul a început cu pasiunea pentru informatică, în liceu. După ce a terminat liceul însă, şi-a dat seama că nu va rezista să fie programator toată viaţa şi a trecut în cealaltă exptremă, la design industrial. „Designul este o joacă pentru mine, un domeniu care îţi permite să dai frâu imaginaţiei şi să o foloseşti pentru a crea ceva. La început luam o poză şi făceam tot felul de schimbări. Schimbam culori, decupam sau dădeam diferite efecte pozelor. Acum fac branding, adică creez imaginea firmelor. Mai exact, o firmă care are nevoie de o imagine, îmi furnizează informaţiile necesare pentru ca eu, mai apoi, să pot crea ceva care să îi mulţumească. Este un întreg proces, uneori mai simplu alteori un chin. Contează mult starea de spirit în care sunt în momentul în care lucrez la forma, sigla, culoarea respectivă. Câteodată un logo îmi poate lua 15 minute pentru că sunt inspirat, dar poate dura şi trei zile”, spune designerul.

Face branding pentru firme

Agenţiile de branding sunt tot mai populare pe piaţa românească în ultimii ani. Firmele care apelează la specialişti pentru a-şi crea o imagine sunt tot mai multe. „Firmele încetează cu timpul să îşi mai creeze un brand cu angajaţi din bucătăria proprie. Unele firme sunt mai pretenţioase drept pentru care este nevoie de experienţa şi profesionalismul specialiştilor. De asemenea, sunt firme care nu ştiu exact ce vor. În aceste cazuri, specialiştii pot găsi modalităţi de a folosi puţinele informaţii pe care le au la dispoziţie pentru a crea ceva inedit”, explică Adrian.

Designerul mureşean lucrează acum la agenţia de branding Imagistica din Cluj Napoca. „Proiectul la care lucrez acum, împreună cu echipa mea, este un design pentru un energizant care va apărea în curând pe rafturile magazinelor. Fiecare proiect la care lucrez îmi aduce o nouă provocare”, mai spune Adrian.

Reclama, la fel de importantă ca şi produsul

„Reclama este foarte importantă pentru o firmă. Este la fel de importantă ca şi produsul. Aceasta te ajută să vinzi produsul. Reclama trebuie să se adreseze unui anumit public ţintă stabilit în prealabil de către firmă şi trebuie să fie realizată atât de bine încât impactul să fie maxim. Din ce am urmărit până acum, reclame reuşite sunt cele de la Festivalul Peninsula şi cea de la  Vodafone, cu acel grup de tineri. Este ceva mai nou pe piaţă ca şi concept”, încheie Adrian.

Întrebări şi răspunsuri:

Ce îţi place să faci în timpul liber?
A.P.: Îmi place încă din liceu să cânt la chitară. A fost o decizie de moment. Mi-am spus că dacă iau 10 la proba de limba româna a bacalaureatului, îmi cumpăr o chitară. Rezultatul a fost cel aşteptat aşa că am am cumpărat o chitară acustică. La momentul respectiv nu ştiam nici ce înseamnă o coardă. Am avut norocul că, în acea perioadă, mai aveam prieteni începători. Chiar şi acum, când mai avem timp de un grătar, ne luăm chitările cu noi ca să nu ne ieşim din mână

Ce calităţi trebuie să ai ca şi designer?
A.P.: Un designer trebuie să fie capabil să accepte critica şi să o folosească în scop constructiv. Acele feedback-uri, argumentate bineînţeles, îţi indică acele greşeli pe care le poţi corecta. Trebuie să fi deschis pentru că nu există o limită în ceea ce priveşte imaginaţia. Atenţia la detaliile furnizate de către clienţi este un aspect la fel de important. Totodată, trebuie să fi informat tot timpul cu privire la noutăţile care apar pe piaţă.

Ce-i place: Îmi place foarte mult muzica şi designul. Îmi place să îmi petrec timpul cu prietenii. Îmi place să îmi trăiesc viaţa, cu bune şi cu rele. Mă relaxează  să călătoresc sau să stau în parc şi să ascult muzică în căşti. Îmi place să citesc cărţi psihilogice şi cele de science fiction. Cartea mea preferată este „Copii din Hamelin” scrisă de Norman Spinrad.

Ce nu-i place: Nu îmi place postul OTV şi ziarele gen Cancan sau Libertatea. Toate acestea îţi stârnesc puţin curiozitatea dar, de fapt, sunt banalităţi. Acele articole despre vedete sunt lucruri care se pot întâmplă oricui. Diferenţa este că restul oamenilor nu sunt mediatizaţi. Nu îmi place indiferenţa şi, în general, tot ce înseamnă inutil. Spre exemplu, celebra dioscotecă Bamboo, care nu mă ajută pe mine la nimic şi care nu face altceva decât să aducă în prim plan prostia şi îngâmfarea. 

Profil:
Născut: 20 septembrie 1983, Reghin
Studii: Universitatea Petru Maior, Design Industrial
Familie: Necăsătorit

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite