FOTO Cum arată primul tractor agricol românesc făcut după o pauză de 10 ani

FOTO Cum arată primul tractor agricol românesc făcut după o pauză de 10 ani

Tractorul lansat marţi, 30 octombrie, la INDRAGRA  FOTO: IRUM Reghin

O firmă din Mureş a lansat marţi, 30 octombrie, la INDAGRA, în Bucureşti, primul de tractor românesc agricol din ultimii zece ani. Este primul model de acest gen de la închiderea Uzinei Tractorul din Braşov. Maşinăria se numeşte TAGRO, are un preţ de pornire de 34.500 de euro şi a fost făcut de firma IRUM din Reghin, judeţul Mureş.

Ştiri pe aceeaşi temă

GALERIE FOTO

Tractorul agricol TAGRO, lansat marţi, 30 octombrie, la INDAGRA, este produsul final al unui proiect de cercetare în valoare de 4 milioane de euro. 

„TAGRO este primul tractor agricol românesc produs după o pauză de 10 ani“, precizează reprezentanţii firmei producătoare, IRUM Reghin.

Utilajul a fost gândit pentru fermele mici şi mijlocii din ţară şi străinătate. Preţul său de pornire este de 34.500 de euro. Tractorul va avea toate dotările necesare unui utilaj agricol modern, printre care şi comenzi prin radio, aer condiţionat.

Testarea acestuia s-a făcut în România şi Italia, iar producţia în serie va începe din aprilie, anul viitor. Încă din prima zi a lansării s-au înregistrat câteva cereri pe lista de pre-comandă, precizează directorul de marketing al IRUM Reghin, Diana Bogdan.

Firma estimează că în 2019 se vor produce şi vinde în jur de 200 de tractoare, în 2020 - 300 de utilaje ca în 2021 să se ajungă la cifra de 500 de tractoare agricole.

„Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici şi medii, dar şi fermierilor mari care folosesc şi acest tip de tractoare pentru diferite activităţi unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preţ competitiv şi care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce priveşte designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identităţi vizuale unice şi proprii, care să fie cel puţin la nivelul oricărui mare producător mondial şi să reprezinte fundaţia viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. 

Astfel, am ţinut cont de aspecte legate de confort şi dimensiuni, dorindu-ne să păstram acelaşi logo, aceeaşi linie tradiţională a tractoarelor noastre. 

Un accent important s-a pus şi pe partea de ergonomie şi siguranţă a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, le-a spus Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin, jurnlaiştilor prezneţi la conferinţa de lansare a tractorului.

Reprezentanţii IRUM susţin că TAGRO este „un dar pe care IRUM îl face României în Anul Centenarului Marii Uniri“. Tot în acest an se împlinesc 65 de ani de la fondarea IRUM şi 25 de ani de la fondarea grupului MAVIPROD, acţionarul majoritar al fabricii de tractoare din Reghin.

Despre colaborarea cu uzina din Belarus

IRUM Reghin a fost creat în 1953 cu scopul de a repara utilaje agricole şi forestiere. Potrivit datelor furnizate de formă, din 1969 a început producţia de tractoare articulate forestiere. Iar în 1993, familia Oltean, a fondat grupul MAVIPROD care a cumpărat, în 1996, pachetul majoritar de acţiuni de la IRUM Reghin.

„Această tranzacţie a însemnat salvarea de la faliment a fabricii din Reghin. După ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, în anul 2007, într-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Braşov pentru a produce împreună un tractor agricol românesc, însă falimentul uzinei braşovene a pus capăt acestui proiect. Însă în 2010, IRUM Reghin a început producţia de tractoare agricole în parteneriat cu Uzinele Belarus. Treptat, producţia a crescut, iar în prezent IRUM Reghin vinde anual câte 500 de tractoare pe piaţa românească. Acest lucru înseamnă 20 la sută dintr-o piaţă în care sunt vândute anual 2.500 de tractoare noi“, se arată într-un comunicat.

Firma din Reghin are aproape 500 de angajaţi, iar cifra de afaceri pe anul 2017 la nivelul  grupului MAVIPROD din care care face parte şi IRUM este de 40 milioane de euro.

Dotările tractorului TAGRO:

    . Motor FPT 86, 95, 102 CP
    . Norma de poluare: Stagiu IV final
    . Capacitate cilindrică: 3 387 cm³
    . Putere: 102 Cp (75Kw)
    . Cuplu maxim: 430 Nm la 1 400 rpm
    . Filtru de aer: uscat 
    . Rezervor combustibil: 110 l
    . Rezervor AdBlue: 20 l
    . Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte şi 12 viteze de mers înapoi 
    . Inversor mecanic
    . Blocare diferenţial: electrohidraulică
    . Tracţiune: 4 x 4
    . Cuplare tracţiune 4 x 4: electrohidraulică
    . Priza de putere spate: Independentă cu 540 / 1 000 rpm.
    . Debit pompă hidraulică: 60 litri / min
    . Capacitate de ridicare în tiranţi spate: 4 400 kg, cu Sistem Auto Lift
    . Cuple hidraulice spate: 2 perechi
    . Certificată ROPS şi FOPS, vizibilate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranţă, scaun pasager cu centură, girofar, ştergătoare cu spălator parbriz faţă/spate, geam spate cu degivrare
    . Aer condiţionat
    . Oglinzi retrovizoare
    . Faruri de lucru: 2 faţă / 2 spate 
    . Echipare radio 

Mai puteţi citi:

VIDEO „Tanti Miţa tractorista“, la volan la 74 de ani: „Asta am făcut întotdeauna. Am muncit. Doar asta ştiu să fac“
 

citeste totul despre: