Târgu-Jiu: Atenţie mare cui plătiţi facturile! Astfel riscaţi să daţi bani escrocilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Având în vedere cazul din judeţul Arges, în care un pretins angajat al unei companii energetice efectua citiri sau verificări ale contoarelor electrice pentru consumatorii casnici din Pitesti, CEZ aduce în atenţia clienţilor săi aspecte deosebit de importante de care trebuie să ţină seama în momentul în care utilizează serviciile aflate în portofoliul companiei.

Începand cu data  de 1 ianuarie 2007, CEZ a implementat un nou  sistem de citire -  facturare – încasare, care  presupune estimarea lunară a consumului de energie electric şi regularizarea acestuia cu o periodicitate de aproximativ 6 luni, prin citirea contoarului pentru clienţii casnici şi agenţi economici mici. Încasarea facturilor de energie electrică şi a oricărui alt tip de facturi pentru prestarea unui serviciu se face doar prin intermediul unităţilor bancare agreate, Poşta Română sau factorii poştali din teritoriu. Citirea contoarelor se face în zilele lucrătoare ale săptămanii, fiecare client fiind alocat unei anumite  “unităţi de citire“, de regulă unul sau mai multe blocuri/sate, şi unei anumite perioade de citire. În situaţia în care contoarul electric se află la limita de proprietate, clientul nu este solicitat de delegatul CEZ pentru citirea indexului.

Activitatea de citire a contoarelor se efectuează printr-un  prestator extern specializat şi acreditat, respectiv SC Adrem Invest  SRL. Această companie operează  pe toată aria de activitate a SC CEZ Distribuţie SA, pe raza a şapte judete (Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Teleorman, Vâlcea), iar pe lângă activitatea de citire contoare, prestează şi servicii de montare, verificare, înlocuire contoare electrice,  deconectări şi reconectări precum şi alte activităţi specifice.

Toţi angajaţii CEZ şi lucrătorii specializaţi care prestează anumite activităţi în numele companiei CEZ deţin legitimaţie de serviciu, având obligaţia de a prezenta acest ecuson în momentul când sosesc la locuinţa/spaţiul unui consumator. Nici angajaţii CEZ şi nici aceia care acţionează legitim în numele companiei CEZ nu emit facturi sau chitanţe la domiciliul clientului, indiferent de serviciul prestat.
Pentru a evita situaţii neplăcute în care pretinşi angajaţi ai companiilor CEZ, Adrem Invest sau ai altori prestatori externi autorizaţi oferă servicii energetice neacreditate consumatorilor, reprezentanţii CEZ recomandă tuturor clienţilor să aibă în vedere următoarele aspecte:
-    legitimarea oricărei persoane care se autodeclară lucrător la compania care prestează servicii energetice;
-    existenţa unui echipament de lucru adecvat şi prezenţa/folosirea unor echipamente speciale de citire/verificare a contoarelor;
-    plata unui serviciu energetic oferit clientului se realizează doar în baza unei facturi fiscale emise în acest sens, urmate de emiterea unei chitanţe doveditoare a încasării;
-    facturile emise de compania CEZ se transmit către clienţi prin intermediul Poştei Române sau prin firme speciale de curierat. În situaţii izolate facturile se emit la nivelul Centrelor de Relaţii cu Clienţii, situaţie în care acestea se predau direct clientului care le solicită;
-   angajaţii companiei CEZ nu fac  încasări la domicilul clienţilor şi nici la nivelul Centrelor de Relaţii cu Clienţii;
-    locaţiile unde se pot achita facturile emise pentru energia electrică consumată sau pentru prestarea unor servicii specifice sunt  reprezentate de unităţile bancare acceptate, de oficiile poştale, bancomate,  iar în mediul rural pot fi efectuate plăţi şi la factorii poştali;
-    apelarea numarului de telefon 0251 929 funcţional in regim non - stop, pentru a primi informaţii suplimentare despre orice situaţie anormală legată de furnizarea şi distribuţia energiei electrice.

Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite