Ministrul Cuc ameninţă că va rezilia contractele constructorilor de autostrăzi care nu îi plătesc pe subcontractorii români

Ministrul Cuc ameninţă că va rezilia contractele constructorilor de autostrăzi care nu îi plătesc pe subcontractorii români

Ministrul Cuc a anunţat şi ce loturi de autostradă le vrea finalizate

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, duminică, la Târgu Jiu, că le va rezilia contractele constructorilor de drumuri care care nu îi plătesc pe subcontractorii români. Acesta a anunţat şi ce loturi de autostradă vrea să fie terminate,


 
 
Ministrul Transporturilor şi-a asumat numărul de kilometri anunţat de şeful CNAIR, Narcis Neaga, că vor fi gata în acest an. Răzvan Cuc a declarat că va rezilia contractele companiilor care au întârzieri la execuia lucrărilor: „Domnul director Neaga şi-a asumat un număr de kilometri. Datoria mea de ministru este să stau pe şantiere să văd că aceşti constructori se mobilizează, altfel reziliem contractele. Am spus că nu am nicio problemă să reziliez contractul atunci când este cazul. Pe de altă parte, tot treaba mea ca ministru este să vin şi să simplific  legislaţia, pentru că aşa cum le-am promis românilor, pe lângă partea de achiziţii, partea de emitere de autorizaţii, să le eliberăm mai repede, să aşteptăm un întreg pomelnic de documente care trebuie să parvină Ministerului ca să putem elibera. Trebuie să emitem autorizaţia de construcţie imediat, după care avem timp să aducem documentele necesare. Avem nevoie de relaxare legislativă. Pe constructori îi mobilizăm. Dacă vine ministrul, atunci se mobilizează. Inclusiv la Domneşti s-au mobilizat. Am fost într-o vizită de lucru la Domneşti şi după ce am plecat de acolo au plecat şi utilajele. Am văzut că, aşa cum au promis săptămâna trecută, şi-au adus şi forezele la lucru. Se lucrează la primele poduri. Noi venim cu restul hotărârii de guvern , pentru a da autorizaţia de construcţie şi pentru restul tronsonului. Constructorii trebuie să înţeleagă că sunt în România şi că trebuie să meargă după ritmul pe care-l solicită românii şi Ministerul Transporturilor. Dacă nu sunt mulţumiţi, reziliem şi trei ani de zile nu mai participă la nicio licitaţie, dacă asta îşi doresc. (...)  Numărul de kilometri este cel asumat de domnul director Neaga, 180 de kilometri“.
 
De asemenea, ministrul Transporturilor a precizat că, până la sfârşitul lunii iunie, societatea aflată în subordinea CNAIR va putea fi pregătită să preia lucrări de construcţie a autostrăzilor: „I-am trasat «target» domnului Neaga, care lucrează la asta chiar şi de ziua sa de nume, să facă acea antrepriză ca în momentul în care reziliem să treacă imediat la lucru în regie proprie.(...) Nu trebuie un număr colosal de angajaţi, pentur că în prima parte se lucrează la terasamente şi consolidări, după care se aşterne covorul asfaltic. Lucrurile se fac treptat. Şi această firmă va fi dotată cu utilajele necesare ca să lucreze în regie proprie la obiectivele mari. În momentul de faţă, toate DRDP-urile din ţară au utilaje proprii şi pot să intre să lucreze în regie proprie, cum este cazul centurii Mihăileşti, unde se va intra să se lucreze de către CNAIR cu utilajele pe care le au în dotare. Vorbesc de această Societatea de antrepriză pe care o va avea CNAIR-ul în cadrul ei ca să intre la obiectivele mari de investiţii. Domnul Neaga are termen să o facă funcţională până la sfârşitul lunii iunie. 
 

Loturile de autostradă pe care Cuc le vrea finalizate

 
Ministrul Cuc a anunţat şi loturile de autostradă pe care le vrea finalizate: „O să continui verificările neanunţate de săptămâna viitoare. (...) Nu a pornit nimeni o campanie împotriva constructorilor de altă origine decât România, numai că m-am săturat de şmecherii ăştia care vin în România cu două mape şi care îşi asumă nişte lucruri în momentul în care vin şi îşi asumă oferta, iar după asta primele lucruri la care se gândesc este cum să mai facă un «claim» acei bani nemunciţi de care vorbeşte totată lumea, în loc să se gândească la mobilizarea pentru execuţia lucrării. Dacă ei nu înţeleg că ritmul s-a schimbat în România, atunci îi vom face noi să înţeleagă prin rezilierea contractului. Eu nu cred că un consorţiu mare de firme  cu un palmares atât de important riscă să primească un certificat negativ constatator şi trei ani de zile să nu mai potă participa la licitaţie. Vizitele mele nu vor înceta. (...) Nu cred că cerem mult, adică finalizarea Lugoj-Deva 3 şi 4, Sebeş-Turda 1 şi 2, secţiunile de la Cheţani - Câmpia Turzii. E de datoria constructorilor să le finalizeze cât timp nu mai este nicio barieră administrativă, nu au probleme financiar cu plăţile“.
 

„Unii dintre constructori vin şi subcontractează şi uită să plătească“ 

 
Ministrul Transporturilor a mai spus că neplata subcontractorilor români va duce la rezilierea contractelor: „Să nu-şi mai bată joc de sub contractorii români, pentru că am auzit multe cazuri de genul acesta,. Este în egală măsură un criteriu pentru care voi rezilia contractelele dacă nu plătesc constructorii români. Avem pe de-o parte aceşti constructori care vin şi se ocupă numai să facă «claim-uri» şi să ia acei bani nemunciţi şi pe de altă parte vedem, că unii dintre constructori vin şi subcontractează şi uită să plătească, în condiţiile în care îşi primesc banii de la statul român. Lucrul acesta nu mai poate fi tolerat“. 
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: