Circulaţia pe cea mai înaltă şosea din ţară va fi deschisă oficial de sâmbătă. Transalpina ajunge la o înălţime de 2145 de metri în pasul Urdele

Circulaţia pe cea mai înaltă şosea din ţară va fi deschisă oficial de sâmbătă. Transalpina ajunge la o înălţime de 2145 de metri în pasul Urdele

Transalpina este cea mai înaltă şosea din ţară

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a hotărât deschiderea circulaţiei pe Transalpina, cea mai înaltă şosea din ţară.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
 
O comisie tehnică din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, a efectuat, astăzi, verificări privind stadiul realizării sistemului de semnalizare, avertizare şi siguranţă rutieră pe DN 67 C, Transalpina. La acţiune au participat reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere din judeţele Gorj şi Vâlcea, Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Sorin Arjoca, subprefect al judeţului Gorj. 
 
În urma analizei efectuate s-a concluzionat că sunt întrunite elementele principale de siguranţă rutieră pentru desfăşurarea traficului în condiţii de şantier.
Va fi înaintată către CNADNR solicitarea ca începând de luni, 17.08.2015, să fie ridicată restricţia de drum închis şi permiterea tranzitării în condiţii de şantier pentru autovehiculele cu  masa maximă autorizată de 3,5 tone,  zilnic, în intervalul orar 7.00-19.00. Ulterior, va fi transmisă o altă solicitare cu privire la permiterea circulaţiei rutiere în condiţii de şantier pentru autovehiculele cu  masa maximă autorizată de 7,5 tone“, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Judeţean Gorj.
 

Circulaţia permisă doar pe timpul zilei

 
CNADNR a decis să deschidă chiar de mâine circulaţia pe Transalpina, dar numai pe timpul zilei.
„CNADNR anunţă participanţii la trafic că circulaţia rutieră va fi redeschisă pe drumul naţional DN 67C, Rânca – Obârşia Lotrului (km 34+500 – km 59+800), începând de mâine, 15 august, ora 7,00. Circulaţia va fi permisă în intervalul orar 700 – 1900 pentru categoriile de autovehicule cu masă totală de sub 3,5 tone. Pe timpul nopţii, circulaţia este interzisă din cauza traseului dificil şi pentru evitarea oricăror pericole. Rugăm participanţii la trafic să respecte indicatoarele şi semnalizările rutiere existente, precum şi să adapteze viteza la condiţiile traseului“,
se arată într-un comunicat al CNADNR. 
 

„Drumul Regelui“ străbate trei judeţe

 
„Drumul Regelui“, sau Transalpina, şerpuieşte pe crestele Parângului, de la Novaci (Gorj) până la Sebeş (Alba), dezvăluind o privelişte de vis. 
La poalele şoselei, în Oltenia, turiştii sunt întâmpinaţi de Peştera şi Mănăstirea Polovragi. 
 
Transalpina străbate judeţele Alba, Gorj şi Vâlcea pe o distanţă de 148 de kilometri, iar în punctul cel mai înalt, în Pasul Urdele, şoseaua atinge cota de 2.145 de metri, depăşind cu peste 100 de metri Transfăgărăşanul. 
Calea de acces de peste munţi către Ardeal a fost construită în timpul romanilor, având o importanţă strategică, şi a fost modernizată parţial în perioada interbelică, de către regele Carol al II-lea, de unde vine şi denumirea de „Drumul Regelui“.
 

Construcţia drumului a început în anul 1934

 
Mii de maşini străbat Transalpina în fiecare weekend de vară. Turişti din toată ţara, dar şi din străinătate vin să vadă cu ochii lor drumul care şi-a făcut loc în inima naturii. Peisajele sunt ameţitoare, dar şi periculoase, pentru că lucrările nu au fost finalizate şi nu există parapeţi de protecţie. 
 
„Drumul Regelui“ a devenit acum foarte căutat de turişti, pentru că este cel mai înalt din ţară şi oferă peisaje senzaţionale. Înainte de a fi amenajat nu era decât o potecă folosită pentru deplasarea produselor cu ajutorul cailor sau al măgarilor. Regele Carol al II-a a venit de la Sarmizegetusa pe această cale, traversând munţii, şi a propus amenajarea unui drum adevărat, pentru a crea astfel o legătură între Ardeal şi Oltenia. Lucrările au început în primăvara anului 1934 şi aveau să fie finalizate doi ani mai târziu.
 
 

 

citeste totul despre: