Aplicaţiile pentru telefonia mobilă care pot salva oameni aflaţi în situaţii limită

Aplicaţiile pentru telefonia mobilă care pot salva oameni aflaţi în situaţii limită

Aplicaţia „Ro Alert“ este deja instalată în telefoanele mobile fabricate din anul 2018

O serie de aplicaţii folosite în telefonia mobilă pot salva vieţile persoanelor care se află în situaţii dificile. Este vorba de cele care oferă indicaţii cu privire la localizare sau furnizarea de diferite informaţii despre apariţia unor situaţii de urgenţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Ro Alert“, „112“ şi „DSU“ sunt principalele aplicaţii de telefonie mobilă, care au fost dezvoltate de către diferite instituţii ale statului implicate în acţiunile de salvare şi intervenţie. 
 
Serviciul „Ro Alert“ este, deja, instalat pe toate telefoanele mobile fabricate după anul 2018. De asemenea, aplicaţie poate fi descărcată şi instalată în telefonul mobil.

„Cel mai important este ca atunci când ne confruntăm cu o situaţie de urgenţă să ştim cum să cerem ajutor şi cui să cerem ajutor. Aplicaţia «Ro Alert» a fost lansată anul trecut şi este foarte utilă. Nu necesită o conectare a Internet şi prin intermediul ei primim pe telefoanele mobile alerte în diferite situaţii extreme de urgenţă, cum ar fi: fenomene meteo extreme, prezenţa animalelor sălbatice în zonele populate, incendii cu mari degajări de fum sau orice altă situaţie care ne afectează direct sau indirect. Această aplicaţie este obligatorie pentru telefoanele mobile fabricate după anul 2018. Telefoanele fabricate după această dată sunt setate de producător cu această aplicaţie. Pentru telefoanele mai vechi s-a pus la dispoziţie un site ( ro-alert ) pe care îl putem accesa şi, în funcţie de operatorul de telefonie mobilă pe care-l utilizăm şi telefonul mobil, putem să setăm foarte simplu telefonul ca să primim aceste alerte. Recomand cetăţenilor să intre pe acest site. Aceste alerte, cu siguranţă, mai devreme sau mai târziu, pot fi de folos“, a precizat Florin Chisim, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Gorj. 
 

Aplicaţia „112“ prin care apelantul poate fi localizat cu o marjă de zece metri

Aplicaţia „112“ oferă informaţii cu privire la locul în care se află persoana  care solicită ajutor, marja fiind de 10 metri. „Avem aplicaţia «112» care a fost lansată în urmă cu un an de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Poatre fi descărcată de oricine doreşte de pe «App Store» sau «Magazin Play“ În momentul în care apelezi 112, având această aplicaţie instalată în telefonul mobil , dispecerul te poate localiza cu o marjă de zece meri. De exemplu, dacă mergi în vacanţă şi eşti implicat îbtr-un acccident rutier, dar nu ai fost atent la localitatea în care te afli, această aplicaţie îi oferă dispecerului informaţii cu privire la locul în care te afli şi forţele de intervenţie pot fi mobilizate într-un scurt timp. Pentru a utiliza această aplicaţie este nevoie să ai o conexiune la Internet“, a mai spus Florin Chisim.
 

„DSU“ furnizează alerte

Aplicaţia „DSU“ asigură furnizarea de alerte şi măsuri care trebuie luate pentru evitarea pericolelor. 
„Este o aplicaţie lansată de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi poate fi descărcată de pe «Magazin Play» sau «App Store». Prin intermediul acesteia sunt primite alerte pe telefonul mobil cu privire la eminenţa producerii unei situaţii de urgenţă, reguli şi  măsuri de comportare în diferite situaţii. Cele mai multe alerte care sunt primite se referă la fenomenele meteo, cum ar fi: ger, îngheţ, ceaţă şi de regulile şi măsurile pe care trebuie să le respectăm. Este o aplicaţie foarte utilă, care nu ne deranjează cu nimic dacă este instalată în telefonul mobil. La început au fost unele probleme, dar s-a lucrat mult şi acum este o aplicaţie performantă. Se poate activa pentru a primi alerte doar pentru judeţul în care ne aflăm“, a adăugat reprezentantul ISU Gorj.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: