Românii sună la 112 să se informeze despre coronavirus. Chiar şi-aşa, apelurile non-urgente sunt în scădere

Românii sună la 112 să se informeze despre coronavirus. Chiar şi-aşa, apelurile non-urgente sunt în scădere

În primele trei luni ale anului 2020 s-au înregistrat 2.539.700 de apeluri la Serviciul de urgenţă 112, cu 13% mai puţine faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cetăţenii au apelat mai responsabil numărul 112 în 2020, apelurile non-urgente fiind în scădere, pe primul trimestru, cu 14,48% în comparaţie cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre urgenţe au reprezentat solicitări pentru Ambulanţă.
 
Astfel, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU), în perioada ianuarie-martie 2020, din totalul de 2.539.700 de apeluri, un număr de 1.395.029 apeluri au reprezentat urgenţe (54,92%), iar 1.144.671 au fost apeluri non-urgente (45,08%). 
 
În luna ianuarie 2020, au fost înregistrate 464.907 de apeluri urgente şi 384.168 de apeluri non-urgente, în februarie au fost contorizate 459.096 de apeluri urgente şi 361.056 non-urgente, în timp ce în luna martie s-au înregistrat 471.026 apeluri urgente şi 399.446 non-urgente.
 
Cele mai multe apeluri non-urgente, în perioada ianuarie-martie, s-au înregistrat în Bucureşti (124.922), Constanţa (53.321) şi Mureş (51.309).
 
„Remarcabil este faptul că apelurile non-urgente sunt în scădere cu peste 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019, când au fost preluate 1.338.517 de apeluri non-urgente. Scăderea numărului de apeluri non-urgente poate fi interpretată drept un semnal pozitiv al faptului că cetăţenii au înţeles importanţa apelării responsabile a numărului unic de urgenţă 112. La nivel naţional, cele mai multe apeluri au fost recepţionate de către operatorii STS din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, anume 403.432 de apeluri, din care o medie de 69% au reprezentat urgenţe. Pe locul al doilea ca număr al apelurilor efectuate de către cetăţeni la 112 se situează judeţul Iaşi, cu un total de 119.223 de apeluri, din care peste 63% au fost urgenţe. Cel de-al treilea judeţ ca număr de apeluri la 112 este Constanţa, cu un total de 101.925 apeluri, dintre care numai 47,8% au fost urgenţe”, se arată într-un comunicat al STS.
 
În ceea ce priveşte tipologia urgenţelor şi distribuţia pe agenţii, cele mai multe apeluri de urgenţă au fost transferate la Ambulanţă – 56,88% (963.476 apeluri), urmate de Poliţie – 20,77% (351.876 apeluri), ISU-SMURD – 17,72% (300.231 apeluri), Jandarmerie – 4,06% (68.858 apeluri) şi alte agenţii – 0,56% (9.507 apeluri). 
 
Până la sfârşitul lunii martie, operatorii STS au preluat 32.327 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. 
 
„În foarte multe cazuri, cetăţenii au sunat la numărul unic de urgenţă 112 pentru a afla informaţii despre noul coronavirus, fără a avea urgenţe reale. Conform noii legislaţii adoptate la sfârşitul lunii martie, apelarea abuzivă a Serviciului de urgenţă 112 se pedepseşte cu amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activităţi în folosul comunităţii, iar alertarea falsă a agenţiilor de intervenţie se sancţionează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau prestarea de la 200 la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii”, se mai arată în comunicat.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: