Titi Aur explică de ce centura de siguranţă ne salvează viaţa: „O frânare violentă poate fi chiar mortală“. Cât de mari sunt amenzile pentru centură

Titi Aur explică de ce centura de siguranţă ne salvează viaţa: „O frânare violentă poate fi chiar mortală“. Cât de mari sunt amenzile pentru centură

Pilotul Titi Aur

Fostul mare campion de raliuri Titi Aur explică, pentru “Adevărul”, de ce este atât de importantă centura de siguranţă, în ziua în care a intrat în vigoare noul cod rutier. Noile reglementări se adresează şoferilor care transportă copii mai mici de 3 ani sau mai scunzi de 135 de centimetri, în vehicule care nu sunt echipate corespunzător.

Fostul mare campion Titi Aur spune că centura de siguranţă nu este un moft şi că oricine se urcă la volan trebuie să se gândească la faptul că şi în cazul unei frânări bruşte se pot întâmpla accidente foarte grave.
 
“Centura este mult mai importantă decât îşi imaginează marea majoritate a oamenilor. La cursurile pe care le facem noi (nr. Scoala de Conducere Defensivă şi Pilotaj Titi Aur), vedem în fiecare zi cât de incoştienţi sunt şoferii din România şi vedem că părerea generală a şoferilor despre centură este că ea e doar un moft al poliţiştilor şi că nu este  atât de importantă centura. După ce se trece prin simulator de tamponare şi după ce se trece prin toate situaţiile, la diferite viteze, toţi cei care pleacă de la noi, pleacă foarte convinşi de importanţa centurii de siguranţă”, spune Titi Aur.
 
Copilul nu poate reacţiona precum un adult
 

„Când vorbim de un om mare, care presupunem că mai e şi atent la ce face maşina, la viteze mici, care însemnă 30-40 de km/h, în cazul  unui impact sau a unei frânări mai violente,  pot să mai reacţionezi.  Te mai sprijini în picioare, în mâini -  la 60, mori şi cu centură şi fără centură -, dar când vorbim de copii, care nu sunt atenţi la ce face maşina ca să reacţioneze, şi care sunt foarte fragili, cu atât devine mai importantă centura. Eu personal, când văd maşini pe stradă cu copiii  liberi în maşină, părinţii cu centura în faţa, bine mersi, mă gândesc cât de incoştienţi sunt părinţii. Pur şi simplu, nu realizează, nu percep cât este de periculos”, spune fostul mare campion.
 
„Nimic şi niciodată nu e suficient atunci când vorbim de un accident”
 
Potrivit noilor reglementări, „copiii care au o înălţime de până la 135 de centimetri pot fi transportaţi în autovehicule care au sisteme de siguranţă pentru şofer şi pasageri numai dacă sunt fixaţi/prinşi cu un dispozitiv de fixare în scaun pentru copii”.  Aceeaşi regulă este valabilă şi pentru copiii care au peste 135 de centimetri înălţime, însă pentru aceştia mai există şi varianta purtării centurii de siguranţă.
 
„Nimic şi niciodată nu e suficient atunci când vorbim de un accident. Cu siguranţă e mult mai bine dacă cei mici sunt ţinuţi într-un scăunel, dacă el este bine ancorat, dacă este bine poziţionat. Dacă vorbim de bebeluşi, trebuie să ştim că ei trebuie transportaţi cu spatele, pentru că şi atunci când îl muţi dintr-o parte în alta îi ţii capul. Nu mai vorbim de un accident. Dacă ne luăm toate aceste măsuri de siguranţă, probabilitatea ca accidentul să fie grav, este mai mică. Chiar şi aşa, cel mai bun lucru e să eviţi accidentul. O frânare violentă poate să însemne, câteodată, accident grav sau chiar mortal. Dacă cel mic este în spate şi frânezi violent, el pleacă printre scaune şi se loveşte direct de bord. Îşi sparge capul, îşi rupe coloana. E foarte grav”, adaugă Titi Aur.
 
Şcoala de Conducere Defensivă şi Pilotaj Titi Aur a luat naştere in urma activităţii lui Titi Aur în automobilismul sportiv, îmbinată cu pasiunea şi placerea de a împărtăşi şi altora tainele artei de a conduce. 
 
„Eu sunt convins că orice părinte din ţara asta, dacă ar participa la o lecţie în care să le arătăm ce se poate întâmpla în cazul unui impact sau a unei frânări violente, şi-ar pune 10 centuri şi lui şi copilului. Legea este mai mult decât binevenită, pentru că este greu să îi convingem pe părinţii din ţară cât de periculos e să laşi copilul liber în maşină, cel puţin de frica amenzii să îţi ia măsura de siguranţă”, mai spune Titi Aur.
 
Ce mai spun noile reglementări în cazul purtării sau nepurtării centurii de siguranţă, citiţi în „Adevărul”. Conducătorii auto care nu respectă aceste indicaţii riscă sancţionarea cu 4-5 puncte amendă, dar şi cu 3 puncte de penalizare.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările