Parlamentarii de Dâmboviţa au format o coaliţie pentru salvarea căii ferate Fieni - Pietroşiţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tren Pietroşiţa

Deputaţi de Dâmboviţa din toate partidele au semnat, la jumătatea lunii decembrie, un document prin care-i cer premierului Ludovic Orban să intervină de urgenţă pentru a rezolva problema rutei feroviare Fieni-Pietroşiţa, obiectiv de utilitate publică.

Retragerea definitivă a trenurilor de pe această porţiune va duce la izolarea nordului judeţului Dâmboviţa, existând un imens risc de depopulare a unei regiuni cu maxim potenţial turistic, de la poalele Bucegilor. 

Deputaţii au semnat şi au trimis către premier şi o petiţie similară cu cea care a condus la rezolvarea aceleiaşi probleme feroviare pe ruta Anina-Oraviţa, reinaugurată cu mare fast la începutul acestei săptămâni, după ce a fost salvată de ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Dumitru Lupescu, deputat USR, Claudia Gilia, Georgeta Carmen Holban, Corneliu Ştefan, Marian Ţachianu, deputaţi PSD, Cezar-Florin Preda, deputat PNL, şi Oana-Silvia Vlăduca, deputat PRO România, au semnat împreună un document prin care cer intervenţia premierului Ludovic Orban pentru a opri izolarea judeţului Dâmboviţa. 

În luna decembrie, ruta Fieni-Pietroşiţa ar urma să fie abandonată de cei doi operatori din prezent, CFR Călători şi Transferoviar Călători, astfel încât calea ferată ar putea ajunge la fier vechi, iar o gară dintr-o zonă istorică ar dispărea de pe harta feroviară şi de pe cea turistică. 

În document se aminteşte faptul că o situaţie similară a fost rezolvată, recent, pentru ruta Anina-Oraviţa, în urma unei petiţii semnate de cetăţeni. Şi pentru salvarea rutei Fieni-Pietroşiţa şi a tronsonului Bucureşti-Târgovişte-Pietroşiţa există o petiţie semnată de cetăţeni, pe care parlamentarii au ataşat-o documentului înaintat premierului Orban.

Nordul judeţului Dâmboviţa ar putea rămâne izolat, dacă transportul feroviar dispare, iar pe DN71, care leagă Târgovişte de Sinaia, sunt deja mai multe probleme. Deputaţii îi amintesc premierului că ar trebui analizată şi situaţia aceasta, la fel ca cea de la Oraviţa, pentru că zona de nord a judeţului Dâmboviţa este la poalele Bucegilor, aproape de Sinaia, unde până nu demult se făcea turism. 

„CFR Călători şi operatorii privaţi de transport feroviar de persoane ar trebui să asigure circulaţia trenurilor pe toate rutele din ţară, iar legea protejează transportul şi infrastructura. Cu toate acestea, în ultimii ani au fost posibile modificări de rute fără nicio explicaţie, în afară de „dezinteresul călătorilor pentru respectiva rută”, se menţionează în documentul semnat de deputaţii de Dâmboviţa.

Pentru a menţine transportul feroviar, operatorii primesc anual subvenţii de la stat, tocmai pentru a nu abandona rutele mai puţin circulate. Anul acesta, totalul subvenţiilor este de 1,43 miliarde de lei, dintre care 1,14 miliarde de lei pentru CFR Călători şi 84 milioane de lei pentru Transferoviar.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite