Cine sunt străinii care vor să facă o pârtie de schi în Munţii Bucegi. Au investiţii realizate în 30 de ţări de pe 4 continente

Cine sunt străinii care vor să facă o pârtie de schi în Munţii Bucegi. Au investiţii realizate în 30 de ţări de pe 4 continente

Domeniul schiabil din zona dâmboviţeană a Munţilor Bucegi ar putea prinde viaţă cu ajutorul unuia dintre cei mai mari investitori în domeniu din Europa. Firma Supersnow, cu sedii în Polonia şi Austria, este o companie care proiectează şi produce sisteme complexe de zăpadă şi care ar putea facilita dezvoltarea Staţiunii Padina - Peştera.

Timp de aproape 20 de ani, polonezii au construit pârtii în cele mai importante staţiuni de schi în majoritatea ţărilor europene, precum şi în Asia, America de Sud sau America de Nord, potrivit site-ului companiei.
 
Polonezii au inclusiv o filială în Roppen, în Alpii austrieci, acolo unde există un centru modern de distribuţie şi depozitare, un punct în reţeaua de infrastructură şi logistică şi o bază de servicii Supersnow.
 
Supersnow a creat sisteme pentru pârtiile de schi în peste 30 de ţări din întreaga lume, 125 de pârtii funcţionând pe infrastructura creată de firma de Polonia.
 
Străinii se laudă că pun la dizpoziţia clienţilor proiecte complexe, tunuri de zăpadă, braţe speciale pentru tunurile de zăpadă, sisteme informatice pentru gestionarea zăpezii, rezervoare de retenţie pentru staţiunile cu probleme de admisie a apei, dar şi sisteme complexe de asigurare a zăpezii pe vreme cu temperaturi ridicate.
 
Polonezii vor să construiască pârtii de schi în Munţii Bucegi. „Este prioritară conectarea zonei la utilităţi, apă potabilă şi energie electrică”
 
 
Specialişti în domeniul dezvoltării domeniului schiabil din Polonia au discutat cu autorităţile din Dâmboviţa despre posibilitatea investirii în construcţia de pârtii în Munţii Bucegi. 
 
Întâlnirea a fost organizată în contextul dorinţei de dezvoltare a zonei montane dâmboviţene, Padina - Peştera, care anul trecut a fost recunoscută ca staţiune turistică de interes naţional şi vine după ce conducerea CJD s-a întâlnit ieri cu specialişti din cadrul Facultăţii de Business şi Turism a Academiei de Studii Economice Bucureşti, cu care se doreşte încheierea unui parteneriat ce va avea ca finalitate punerea la punct a unei strategii de dezvoltare turistică.
 
Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Alexandru Oprea, a precizat că prioritatea administraţiei judeţene o reprezintă dezvoltarea integrată a zonei montane dâmboviţene, ceea ce presupune inclusiv amenajarea de parcări, drumuri de acces şi pârtii de nivel european. 
 


 
„Proiectul este unul de amploare şi va presupune fazarea, în funcţie de anvelopa financiară, prioritară rămânând însă înfiinţarea pârtiei de schi, dar şi conectarea zonei la utilităţi, apă potabilă şi energie electrică”, a precizat Oprea. 
 
Staţiunea Padina - Peştera, declarată recent staţiune de interes naţional, are toate şansele să devină un punct de atracţie pentru turişti, dar şi cea mai mare staţiune de schi din România. Amplasată în comuna Moroeni, din judeţul Dâmboviţa, Padina - Peştera va atrage sute de mii de turişti pe an, spun autorităţile. Drumul până în inima Bucegilor este asfaltat, iar cei responsabili de dezvoltarea zonei lucrează deja la proiecte importante.
 
Imagini pentru Supersnow polonia
 
Potrivit autorităţilor, în acest moment sunt în lucru două proiectele: cel de iluminat şi cel de realizare a aducţiunii de apă, însă primele măsuri vor fi luate în privinţa campării haotice în Platoul Padina şi în privinţa gunoaielor.
 
De asemenea, camparea se va face la Campingul Zănoaga. Primăria Moroeni va ceda un teren pentru extinderea campingului cu titlu gratuit spre Consiliul Judeţean, în suprafaţă de 10.000 de mp. Parcarea va fi în mai multe zone în Padina. Pe Platoul Padina va fi una, o altă parcare va fi realizată aproape de Horoabele şi încă una lângă Mănăstirea Peştera.
 
Alte trei proiecte au fost depuse la Ministerul Turismului. Este vorba despre pârtii de schi, patru parcări mari cu toalete publice în zona de la piciorul Babelor şi în zona telecabinei, dar şi o clădire în care să funcţioneze Poliţia, Jandarmeria şi Pompierii.
 
Terenurile necesare pentru pârtiile de schi au fost expropriate şi plătite.  
 
Deocamdată în zonă nu sunt sufuciente locuri de cazare, nu există canalizare, salubrizarea lasă de dorit, iar drumul este asfaltat doar pe o parte a Bucegilor (DJ 713 - Transbucegi), nu şi pe DJ 714 (în zona Sanatoriului Moroeni). Peste 10 ani însă, cei responsabili de dezvoltarea turismului în această parte a Munţilor Bucegi spun că totul va arăta altfel. 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: