De ce nu sunt bune sucurile naturale de fructe sau renumitele băuturi „smoothie” pentru copii şi când devin nocive aceste băuturi

De ce nu sunt bune sucurile naturale de fructe sau renumitele băuturi „smoothie” pentru copii şi când devin nocive aceste băuturi

În România, un copil din doi are probleme cu greutatea corporală, iar una din cauze, zahărul în exces, se găseşte în celebrele băuturi smoothie FOTO sbsolutions.ca

Pe lângă prăjituri, torturi sau bomboane, zahărul se găseşte în mod natural, şi în cantităţi destul de mari, în fructe. Cercetătorii britanici au descoperit, în urmă unui studiu, că sucurile naturale şi băuturile smoothie, de exemplu, nu sunt chiar sănătoase pentru copii, tocmai din cauza concentraţiei mari de zahăr pe care o au fructele folosite la prepararea acestor băuturi.

Ar trebui evitat, astfel, obiceiul de a înlocui doza zilnică de fructe cu un pahar de suc de fructe, pentru că, de cele mai multe ori, la prepararea unui pahar cu suc se folosesc mai multe fructe, care conţin cantităţi mari de zahăr. 
 
"Sunt promovate intens că produse sănătoase, atât pentru copii, cât şi pentru părinţi. Sucurile astea sunt ambalate frumos, colorate intens, să pară cât mai atractive" a spus profesorul Simon Capewell, unul dintre iniţiatorii acestui studiu făcut în Marea Britanie, citat de The Guardian. 
 
În sucurile normale specialiştii au descoperit o cantitate de 7 grame per 100 ml, dar în celelalte băuturi, adică freshuri de fructe şi smoothie-uri, cantitatea era mult mai ridicată. În medie, în aceste băuturi, s-a descoperit o cantitate şi de până la 13 grame de zahăr per 100 ml. 
 
Studiul a fost făcut după ce în Marea Britanie, 1 din 5 copii cu vârstă între 4-5 ani şi 1 din 3 copii cu vârsta de până în 11 ani suferă de obezitate sau au greutate peste limita normală.   
 
În România, un copil din doi are probleme cu greutatea corporală. De asemenea, aproximativ 30% din populaţie suferă de obezitate, iar numărul copiilor supraponderali a crescut cu 18% în ultimii zece ani. 
 
 
FOTO sosueme.ie

Evitaţi şi compoturile
 
Nici compoturile de fructe nu sunt bune, pentru că au în compoziţie mai mult de 45 de grame de zahăr agaugat la fiecare cană de produs. Nu mai vorbim de sucurile dulci carbogazoase, care conţin peste 100 grame de zahăr la 250 grame de produs. 
 
Nutrionistii recomandă că fructele să fie consumate proaspete şi preferabil întregi, nu sub formă de sucuri. 
De asemenea, părinţii ar trebui să dilueze sucul de fructe cu apă (1/2 suc şi 1/2 apă) şi să îl ofere copiilor în timpul meselor, iar porţia recomandată pentru consumul acestui tip de băuturi la copii ar trebui să fie limitată la 150 de ml, în loc de 200 de ml cât este în prezent.  
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările