Dâmboviţa, printre judeţele cu cei mai puţini kilometri de drumuri de pământ

Dâmboviţa, printre judeţele cu cei mai puţini kilometri de drumuri de pământ

Dâmboviţa, printre judeţele cu cei mai puţini kilometri de drumuri de pământ

Regiunea Nord-Est a României are cei mai mulţi kilometri de drumuri pietruite şi de pământ, judeţele Botoşani, Iaşi, Suceava şi Vaslui raportând printre cele mai mari valori în ceea ce priveşte starea precară a drumurilor, potrivit datelor publicate într-un raport al Institutului Naţional de Statistică (INS). La polul opus se află Dâmboviţa, Covasna sau Caraş-Severin.

Judeţele cu cei mai puţini kilometri de drumuri de pământ sunt următoarele: Covasna (31), Caraş-Severin (47), Dâmboviţa (68), Giurgiu (69), Mehedinţi (72) şi Neamţ (99).
 
Pe regiuni, cele mai multe drumuri de pământ sunt în Nord-Estul României (1.843 de kilometri), în Sud-Est (1.832), Nord-Vest (1.738), Centru (1.558) şi Vest (1.397). Cele mai puţine drumuri de pământ sunt în Sud-Vestul Olteniei (825) şi în Sudul Munteniei (878). Regiunea Bucureşti-Ilfov are doar 17 kilometri de drumuri de pământ.
 
Primul loc în clasamentul judeţelor cu cele mai multe drumuri de pământ îl ocupă Alba, cu 747 de kilometri de drumuri de pământ, fiind urmat de Bihor (626), Hunedoara (605), Buzău (585), Timiş (530), Vaslui (501) şi Botoşani (423).
 
Judeţul Timiş are 530 de kilometri de drumuri de pământ şi 264 de kilometri de drumuri pietruite, iar vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Traian Stancu, susţine că drumurile de pământ nu sunt circulate şi sunt doar scurtături între anumite localităţi.

O statistică privind transporturile, realizată Institutul Naţional de Statistică, arată că peste 30.000 de kilometri sunt drumuri pietruite şi de pământ, ceea ce reprezintă 35% din întreaga suprafaţă.

La 31 decembrie 2017, drumurile publice totalizau 86099 km, din care 17654 km (20,5%) drumuri naţionale, 35149 km (40,8%) drumuri judeţene şi 33296 km (38,7%), drumuri comunale. 

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită. 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: