Cum ne hotărâm între o maşină nouă şi una second-hand. Toate plusurile şi minusurile analizate de specialişti

Cum ne hotărâm între o maşină nouă şi una second-hand. Toate plusurile şi minusurile analizate de specialişti

FOTO rca-ieftin.ro

Vânzările de maşini în România au crescut, în primul trimestru al lui 2016, cu aproape 20%, atât în sectorul maşinilor noi, cât şi în cel al maşinilor second-hand. Specialiştii ne sfătuiesc să analizăm bine toate variantele, înainte să ne cumpărăm o maşină.

Numărul autoturismelor noi înmatriculate în aprilie 2016 în România a fost de 9.737 de unităţi, în creştere cu 19,9% faţă de aceeaşi lună din 2015, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
 
Cea mai vândută marcă rămâne Dacia, cu o cotă de piaţă de 17,3% şi 1.685 de unităţi vândute în aprilie. Marca autohtonă este urmată în clasament de Skoda, care a vândut 662 de unităţi, Volkwagen - cu 540 unităţi, şi Renault, cu 458.
 
“Când vorbim de maşinile noi, unii producători dau garanţie de 5 ani fără limită de kilometri şi cred că majoritatea au inclus această garanţie. Pe de altă parte, la maşina nouă scade valoarea cu 30% cum a ieşit din reprezentanţă. Din punctul acesta se menţine cel mai bine Volkswagen, dar vine tare din urmă BMW-ul. Evident, maşinile scumpe se menţin, la fel, foarte bine”, ne-a spus Vali Neacşu, agent de vânzări din Târgovişte.
 
În topul celor mai înmatriculate mărci de autoturisme noi, în primele patru luni, se află: Dacia, cu 1.685 de unităţi (+0,84% faţă de aprilie 2015), urmată de Skoda (662 unităţi, +30,31%), Volkswagen (540 de unităţi, -6,74%) şi Renault (458 unităţi, +84,68%).

FOTO newcarselloff.com

Avantajul maşinii second hand - preţul 

“În schimb, maşinile second-hand sunt o loterie. Nu ştii care a fost modul de funcţionare al maşinii, cum a fost întreţinută în anii anteriori. Ştim cum toţii că cei care vând încearcă să obţină cât mai mulţi bani pe maşina veche şi o măsluiesc, ascund defectele, dau kilometri înapoi. Singurul avantaj ar fi că este mai ieftină decât una nouă”, mai spune Vali.
 
Conform DRPCIV, la capitolul autoturismelor second-hand, în perioada ianuarie - aprilie din acest an, marca preferată a românilor a continuat să fie Volkswagen (25.040 unităţi, +18,22% faţă de primele 4 luni din 2015), urmată de Opel (14.608 unităţi, +15,95%) şi Ford (10.286 de unităţi, +20,35%).

Noul trand, maşinile nepoluante 

Din urmă vin tare maşinile electrice. Numărul autoturismelor hibride şi 100% electrice vândute în România a înregistrat, în primele trei luni din 2016, o creştere de 113,6%, până la 126 de unităţi, faţă de 59 de unităţi în acelaşi interval din anul precedent, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările