Comisia prezintă noua strategie europeană de promovare a turismului maritim şi în zonele de coastă

Comisia prezintă noua strategie europeană de promovare a turismului maritim şi în zonele de coastă

Turismul maritim şi în zonele de coastă include turismul pe litoral şi turismul nautic, de croazieră sau de navigaţie

Comisia Europeană a prezentat o nouă strategie de sprijinire a turismului maritim şi în zonele de coastă din Europa. Recunoscând potenţialul sectorului în materie de creştere durabilă şi de creare de locuri de muncă, strategia evidenţiază 14 acţiuni la nivelul UE care să ajute regiunile de coastă şi întreprinderile să abordeze provocările cu care se confruntă.

 
Aceste acţiuni concrete sunt însoţite de o repartiţie a sarcinilor pe care şi le pot asuma, în completarea acţiunilor UE, statele membre, regiunile şi părţile interesate din industrie. cţiunile propuse includ facilitarea, în întreaga Europă, a unei cooperări mai strânse şi a dialogului între toate părţile interesate din domeniul turismului în zonele de coastă, parteneriate public-privat, promovarea competenţelor şi a inovării, promovarea turismului ecologic, precum şi elaborarea unui ghid on-line dedicat oportunităţilor de finanţare care să contribuie la stimularea investiţiilor. 
 
Statele membre, autorităţile regionale şi industria de profil vor avea un rol central în conceperea şi punerea în aplicare a acţiunilor. 
 
În ciuda potenţialului de netăgăduit, sectorul se confruntă cu o serie de provocări pe care strategia îşi propune să le abordeze. Printre ele se numără lacunele în materie de date şi cunoştinţe, instabilitatea cererii, caracterul intens sezonier, lipsa unor competenţe corespunzătoare, inovarea insuficientă, precum şi accesul dificil la finanţare. 
 
Acţiunile din cadrul strategiei dezvăluite astăzi se concentrează pe sprijinirea sectorului pentru a depăşi aceste obstacole şi pentru a crea un mediu care să atragă investiţii. În acelaşi timp, strategia va face ca activităţile din sector să devină durabile, să conserve patrimoniul natural şi cultural, să genereze importante beneficii economice şi de mediu, contribuind la creşterea competitivităţii globale a sectorului. 
 
Turismul maritim şi în zonele de coastă include turismul pe litoral şi turismul nautic, de croazieră sau de navigaţie, fiind un factor economic esenţial pentru numeroase regiuni costiere şi insule din Europa.
 
Este un sector în care lucrează aproape 3,2 milioane de persoane şi care generează o valoare adăugată brută totală de 183 de miliarde de euro pentru economia UE, reprezentând peste o treime din produsul brut al economiei maritime. Turismul este o activitate economică în plină expansiune: în 2013, numărul de nopţi petrecute la hotel sau în unităţi similare din UE 28 a atins un vârf de 2,6 miliarde de nopţi, reprezentând o creştere de 1,6% faţă de 20121.
 
O mai bună valorificare a potenţialului maritim şi al zonelor de coastă ar contribui la prosperitatea şi bunăstarea regiunilor de coastă şi a economiei UE în general, asigurând în acelaşi timp o dezvoltare durabilă şi pe termen lung a tuturor activităţilor aferente turismului.
 
Strategia va fi discutată în cadrul unei conferinţe organizate cu preşedinţia greacă la 10 martie la Atena, conferinţă care va reuni autorităţi, întreprinderi şi alte părţi interesate. Punerea în aplicare a acţiunilor concrete va începe în lunile următoare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările