Cinci activităţi interzise cu desăvârşire de psihologi celor plecaţi în vacanţă. Cum să ne încărcăm bateriile în concediul de vară

Cinci activităţi interzise cu desăvârşire de psihologi celor plecaţi în vacanţă. Cum să ne încărcăm bateriile în concediul de vară

FOTO Wikimedia Commons

Studiile sociale realizate de-a lungul anilor ne arată că în timpul vacanţei de vară trebuie să lăsăm deoparte responsabilităţile pentru o deconectare completă. Asta ne ajută să ne întoarcem la muncă voioşi şi mai sănătoşi, potrivit experţilor.

Mulţi angajaţi nu sunt capabili să se deconecteze de la muncă în timpul vacanţelor şi este dovedit ştiinţific faptul că odihna, în această perioadă, este bună pentru sănătatea mintală, ne conferă o dispoziţie diferită şi ne permite să ieşim din rutină, după cum afirmă Susan Krauss Whitbourne, profesor de gerontologie la Universitatea din Massachusetts din Boston, citat de abc.es
 
Sfaturi pentru a vă deconecta în concediu:
 
1. Opriţi telefonul de lucru şi dezactivaţi alertele de orice fel, inclusiv e-mailul de serviciu. În acest fel angajaţiii se deconectează mult mai repede şi sunt mai puţin tentaţi să consulte e-mailurile în fiecare zi. În caz de urgenţă puteţi solicita unui coleg să vă trimită un mesaj text. 
 
2. Dezactivaţi grupurile WhatsApp care vă leagă de colegi, dacă acestea sunt vizibile pe telefonul mobil personal.
 
3. Limitaţi accesul la reţelele sociale pentru o mare parte a zilei: este timpul să vă odihniţi, să bneficiaţi de o „detoxificare” tehnologică, să căutaţi noi idei prin citire şi prin socializarea cu oamenii din jur. 
 
4. Faceţi exerciţii fizice. Nu contează ce sport sau activitate este. Sportul în vacanţă reduce stresul şi riscul cardiovascular. 
 
5. Uitaţi de ceas. Poate părea o idee proastă, dar din moment ce ne petrecem un an întreg după un tipar, nu e deloc rău să ne mai abetem de la el. La urma urmei, ce se poate întâmpla dacă vă aflaţi într-un blocaj de trafic în timpul vacanţei?
citeste totul despre: