Cercetătorii spun că vă puteţi îmbunătăţi sănătatea metabolică tăind doar 300 de calorii din meniul zilnic. Câte kilograme puteţi slăbi aplicând metoda

Cercetătorii spun că vă puteţi îmbunătăţi sănătatea metabolică tăind doar 300 de calorii din meniul zilnic. Câte kilograme puteţi slăbi aplicând metoda

Cercetătorii spun că reducerea numărului de calorii îmbunătăţeşte tensiunea arterială, glicemia şi colesterolul. Doar prin acest „artificiu” relativ simplu, participanţii la studiu au pierdut în medie 16 kilograme în decurs de doi ani.

Experţii în nutriţie de la Duke University din Carolina de Nord subliniază că este mai important să ne concentrăm pe ce fel de alimente consumăm şi că nu trebuie să recurgem la o dietă drastică pentru a reduce riscul de boli de inimă, accident vascular cerebral sau diabet, potrivit healthline.com.
    
Cercetătorii au comparat datele privind sindromul metabolic al unui grup cu o dietă calorică normală controlată şi un cele ale unui grup de 143 de participanţi care au acceptat să-şi reducă numărul caloriilor.  
 
Pe parcursul studiului, care a durat doi ani, participanţii care au ales să reducă numărul de calorii cu 300, au pierdut, în medie, 16 kilograme (în mare parte grăsimi) în acest proces.
 
„Doi ani de restricţie moderată a caloriilor au redus semnificativ factorii de risc cardiometabolici la adulţii tineri, care nu sunt obezi. Aceste descoperiri arată potenţialul substanţial pentru sănătatea cardiovasculară prin reducerea moderată a numărului de calorii la persoanele tinere şi de vârstă mijlocie sănătoase”, a concluzionat studiul. 
 
Studiul a fost publicat în revista „The Lancet Diabetes and EndocrinologyTrusted Source”
 
Faceţi alegeri mai înţelepte la mâncare
 
Aportul caloric ideal variază în funcţie de vârstă, sex, înălţime, greutate şi nivel de activitate fizică.
 
Autorităţile medicale din SUA arată că o femeie adultă ar trebui să consume între 1.600 şi 2.400 de calorii pe zi, în timp ce bărbaţii adulţi ar trebui să consume 2.000 - 3.000 de calorii pe zi, dar aportul caloric mediu zilnic pentru americani a crescut cu 23% din 1970 până în 2010, potrivit unei analize realizate de Pew Research Center.
 
Ce înseamnă 300 de calorii
 
Dacă vă întrebaţi ce alimente puteţi evita pentru a reduce 300 de calorii, iată câteva variante:
 
- un croissant de şuncă şi brânză are la 320 de calorii.
 
- un cheeseburger obişnuit cu caşcaval are 300 de calorii.
 
- există aproape 200 de calorii într-o brioşă mică.
 
- o felie de pizza cu mozzarella poate varia între 150 şi 650 de calorii, în funcţie de locul din care o cumpăraţi.
 
- un cartof copt are 161 de calorii, dar fără unt, smântână sau alte toppinguri.
 
- o pungă mare de chipsuri are aproximativ 274 de calorii.
 
- o porţie mică de cartofi prăjiţi are 230 de calorii.
 
- un baton de ciocolată cu alune are aproximativ 280 de calorii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările