FOTO Cel mai mare autodrom din Europa se va construi la Crevedia. Lucrările încep în martie

FOTO Cel mai mare autodrom din Europa se va construi la Crevedia. Lucrările încep în martie

Titi Aur. Foto: Digi24

Cel mai mare şi mai înzestrat centru specializat pentru pregătirea şoferilor, din toată Europa, care va avea şi parte de motorsport, va fi construit la Crevedia. Investiţia va fi realizată de celebrul pilot român de raliuri Titi Aur. Construcţia se va întinde pe 12,5 hectare iar investiţia va depăşi 5 milioane de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

În momentul de faţă, se obţin autorizaţiile. Titu Aur este pilotul care deţine recordul all-time de victorii şi titluri de campion. Autodromul se va construi la Crevedia, pe DN1 A înspre Ploieşti, la 7 km de Studiourile Buftea, respectiv la 14 km de centura Bucureştiului.

Invetiţia este una extrem de importantă pentru comuna Crevedia. Este vorba de un autodrom care va avea foarte multe dotări pentru conducerea defensivă: zone de acvaplanare, zone cu denivelări, zone de frânări cu aderenţe diferite, un cerc de 80 metri diametru cu diverse suprafeţe de rulare şi multe locuri în care se vor face exerciţii cu maşinile, dar şi un circuit de 1.200 metri şi lat de 12 metri cu zonă de macadam şi de off-road. Celebrul pilot român a stat de vorbă cu noi şi ne-a dezvăluit câteva din planurile sale. 
 
Foto
Titi Aur va construi un autodrom la Crevedia

 

 
Lucrările ar putea începe în luna martie
 
“12,5 hectare am cumpărat. Mai urmează să ridic autorizaţia de contrucţie, dar voi începe cel mai probabil în martie. Acum sunt în discuţia cu câteva bănci pentru a lua bani. Acel poligon şi autodrom sau mai exact centru de pregătire, va avea o clădire în care vor fi săli de clase, săli cu simulatoare, locuri în care se pot face cursuri dar şi un loc în care se poate mânca. Va mai avea nişte platouri pe care vom face diferite exerciţii, diferite teste specifice consucerii defensive: controlul maşinii în derapaj, frânarea în condiţii aderenţe diferite, evitări de obstacole care vor ieşi din lateral, vor sări din pământ. Vor mai fi zone umede, zone în care să facem acvaplanare, o rampă care te aruncă în stânga, în dreapta, deci zone în care facem teste ce ţin de control maşinii la limită. Va fi şi o pistă de asfalt dar nu de formula 1 sau 3, ci cu toate condiţiile FIA, dar mult mai scurtă. Pentru că avem cereri de la firme, va fi zonă de macadam dar şi de off-road”, a explicat Titi Aur pentru "Adevărul".

 
Investiţie proprie!
 
“Din păcate este doar investiţia mea, dar şi din fericire. Spun asta pentru că avem peste 90 de companii cu care lucrăm şi îi învăţăm pur şi simplu pe şoferi să conducă în siguranţă şi mai economic. Pentru ca să fac şi mai profesionist provestea asta, am nevoie de acest autodrom. Am încercat să găsesc parteneri nu am reuşit, am încercat să obţin fonduri europene, nu am reuşit şi atunci am luat-o încet. Am cumpărat un teren cu credit la bancă. Toată investiţia se ridică la 5 milioane de euro. Acum am 22 de persoane angajaţi şi colaboratori care au şi câte 2 mii de euro pe lună salariu. În total vom avea 40 de oameni angajaţi, începând de la pază, instructori, bucătari etc", spune pilotul.
 
De ce Crevedia?
 
“Este în jurul Bucureştiului şi am avut mare deschidere la primarul comunei. Poate unii înţeleg că el a avut ceva de câştigat din treaba asta. Nu. Am avut mai multe variante, dar am avut primari care mi-au cerut şpagă, primari care nu m-au băgat în seamă. De 2 ani tot caut teren. La Crevedia m-am înţeles atât cu proprietarul terenului, cât şi cu primarul. Primarul mi-a spus de când am intrat la el în birou că mă susţine pentru că are interes să aducă această investiţie în comuna sa”, a declarat Titi Aur pentru "Adevărul".

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările