„Bătaie” pentru redeschiderea unui traseu de cale ferată vechi de peste 100 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Singurul traseu de cale ferată care străpunge Muntii Bucegi este închis de 3 ani pentru nerentabilitate, în ciuda faptului că CFR a investit, cu o jumătate de an înainte de a pune lacăt pe calea ferată de la Pietroşiţa, 9 milioane de lei. Aproape 600 de călători de pe ruta Târgovişte - Pucioasa - Fieni - Pietroşiţa au rămas, de la 15 mai 2013, fără tren.

Cele nouă curse au fost anulate pe motiv că nu sunt rentabile. Desfiinţarea liniei vizează doar transportul de călători, nu şi pe cel de marfă. Ruta Târgovişte – Pietroşiţa este este una dintre cele mai vechi din Romania, fiind construită acum 130 de ani. 

Deşi autorităţile locale au făcut chiar tabele cu oamenii care vor rededeschiderea căii ferate Târgovişte - Pietroşiţa, iar parlamentarii de Dâmboviţa au tocit podele pe la CFR, nu s-a întâmplat nimic. 

image

CFR se teme, spune deputatul Ionuţ Săvoiu, de faptul că lumea nu va cumpăra bilet şi i-a catalogat pe oamenii din Pietroşiţa “răi”.

Rută închisă în 2013

Cel mai vechi tronson de cale ferată din Dâmboviţa, cel care leagă Târgovişte de Pietroşiţa, a jucat şi el un rol important în atragerea de electorat. Pe 14 mai 2013, după o tradiţie de peste 100 de ani, trenul care transporta călători pe acest tronson a fost tras pe linie moartă, spre indignarea sutelor de călători din nordul judeţului. Între timp toate demersurile de reluare a traficului, indiferent cine le-a iniţiat, au murit exact ca această linie ferată.

image

Şova a promis, la Târgovişte, că traficul feroviar înspre Pietroşiţa va fi reluat

Cele două rute au fost închise în vara anului trecut, din cauză că nu erau profitabile.

''În legătură cu cele două tronsoane, Târgovişte - Pietroşiţa şi Târgovişte - Caragiale - Ploieşti Vest, (...) motivul, deci nu discut într-o cheie politică, ci economică, pentru care cele două trasee au fost scoase se datorează pierderilor, care pe Târgovişte - Pietroşiţa se ridicau în 2012 la 240.000 de lei lunar, iar pe Târgovişte - Caragiale - Ploieşti Vest la 120.000 de lei lunar'', a precizat Dan Şova în mai 2014.
image

Ministrul a spus că se va relua transportul feroviar de persoane pe cele două rute şi se va face un alt orar de plecare a trenurilor astfel încât tot mai multe persoane să folosească acest mijloc de transport.

''Pot să vă spun ce-am făcut şi cred că vom reuşi să găsim o soluţie până în luna iulie. Am luat cele două trasee, pe care, de altfel, înţeleg că ar exista un necesar pentru călători, şi am stabilit că vom avea în vedere un orar corect pentru patru trenuri pe fiecare, în aşa fel încât să servească nevoile locale. Am introdus cele două trasee în pachetul minim social pentru căile ferate, sunt introduse în actul adiţional pe 2014 la contractul de activitate şi, în perioada următoare, avem două soluţii la dispoziţie: fie luăm din susţinerea generală, care se acordă Căii Ferate prin pachetul minim social, şi dăm o parte pe aceste două trasee, fie vom aloca bani la rectificarea bugetară'', mai spunea fostul ministrul Dan Şova.

În anii 1920, Căile Ferate Române doreau să lege Valea Ialomiţei de Valea Prahovei printr-un tunel de cale ferată pe sub Muntele Păduchiosu. Acum, în loc să ne extindem cu reţele de cale ferată, le restrângem.

PE ACEEAŞI TEMĂ:

Şova a promis, la Târgovişte, că traficul feroviar înspre Pietroşiţa va fi reluat

FOTO Îşi vor transportul înapoi. Oamenii din Pietroşiţa plâng după trenul cu care se duceau la muncă

Promisiunile PSD care nu s-au materializat în Dâmboviţa: amnistia fiscală pentru pomicultorii din Voineşti sau redeschiderea CFR Pietroşiţa

Tronsonul de cale ferată Targoviste Nord - Fieni - Pietrosita va fi scos la licitaţie pe 21 iulie

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite