Alimentele care îţi scad tensiunea arterială. Rolul proteinelor în acest proces

Alimentele care îţi scad tensiunea arterială. Rolul proteinelor în acest proces

Hipertensiunea arterială este puternic legată de stilul de viaţă nesănătos, atrag atenţia specialiştii. Din fericire, anumite decizii dietetice pot evita riscurile, iar medicii ne arată care este cea mai bună dietă în acest sens.

 
Hipertensiunea arterială are loc atunci când forţa cu care sângele este împins în pereţii arterei este constant prea mare. În plus, acest lucru poate creşte riscul de complicaţii cardiovasculare. 

Ea poate fi diagnosticată prin măsurarea repetată a două valori: tensiunea sistolică şi tensiunea diastolică. Valoarea sistolică este dată de presiunea sângelui asupra pereţilor vasculari imediat după ce inima a pompat sângele în artere. Cea de-a doua valoare, tensiunea diastolică, reprezintă presiunea sângelui în intervalul dintre două contracţii cardiace, când inima se umple cu sânge. Valoarea optimă a tensiunii este de 120/80 mmHg (milimetri coloană de mercur).

Este bine de înţeles că anumite abordări dietetice pot atenua riscul hipertensiunii arteriale. O dietă bogată în proteine ar fi soluţia.
 
Un studiu pe termen lung încheiat în 2014 a constatat că persoanele care consumau alimente bogate în proteine ​​aveau un risc mai mic de hipertensiune arterială. Pentru cei care au mâncat, în medie, 100 de grame de proteine ​​pe zi, a existat un risc mai mic cu 40% de a avea tensiune arterială mare decât în ​​cazul unei diete cu conţinut scăzut de proteine.
 
De asemenea, cei care au adăugat regulat fibre în dieta lor au redus cu până la 60% riscul amintit.
 
„Acest studiu arată că vita slabă, dar bogată în nutrienţi, poate fi inclusă într-o dietă sănătoasă pentru inimă, care reduce tensiunea arterială, ceea ce poate contribui la scăderea riscului de boli cardiovasculare”,  a spus Penny M. Kris-Etherton, profesor distins de nutriţie, citat de express.co.uk.
 
Alimentele bogate în proteine ​:
 
- peşte, cum ar fi somonul sau conservele
- carnea de pasăre, cum ar fi pieptul de pui
- carnea de vită
- fasole şi leguminoase 
- nuci sau untul de arahide
- năut
- brânză, cum ar fi cheddar
 
Cercetarea, publicată în „Journal of Human Hypertension”, recomandă oamenilor să mănânce proteine ​​ca parte a unei diete sănătoare, care constă în consumul de fructe, legume, lactate cu conţinut scăzut de grăsimi şi proteine ​​predominant din surse vegetale.
 
Exerciţiile fizice regulate, de asemenea, fac inima mai puternică, reducând riscul de hipertensiune arterială şi complicaţii cardiovasculare.
 
Specialiştii recomandă să acumulăm cel puţin 150 de minute de activitate fizică în fiecare săptămână. Putem include aici treburile din gospodărie, înotul, pedalatul şi multe altele.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: