Alimente care conţin mai multă sare decât am fi crezut. La ce pericol ne expunem dacă nu citim cu atenţie etichetele produselor

Alimente care conţin mai multă sare decât am fi crezut. La ce pericol ne expunem dacă nu citim cu atenţie etichetele produselor

FOTO: NDTV Food

Cartofi prăjiţi sau unele tipuri de supe cu conservanţi sunt „vinovaţii de serviciu” atunci când vorbim de sarea în exces. Şi sunt doar două dintre alimentele pe care trebuie să le evităm.

Producătorii de alimente adaugă sare în multe feluri de mâncare şi produse alimentare pentru a le da o aromă şi pentru a le păstra mai mult timp în stare bună. De aceea este foarte important să verificaţi etichetele înainte de cumpărare pentru a vă asigura că nu cumpăraţi mai multă sare decât aveţi nevoie. 
 
Un covrig cu brânză topită
 
Bagel with cream cheese
 
Cu 450 de miligrame de sodiu la o porţie, acest mic dejun clasic ocupă aproape 20% din cantitatea zilnică de sare. Şi este abia începutul zilei. În plus, dacă mai adăugaţi nişte brânză cremă sau unt, adăugaţi încă 40 până la 50 de miligrame de sodiu/lingură.
 
Bacon
 
Breakfast
 
Baconul conţine aproximativ 400 miligrame de sodiu/uncie (o uncie=24 de grame). Carnea prelucrată, în general, are un conţinut ridicat de sare.
 
Pieptul de pui
 
Grilled chicken fillets in a spicy marinade
 
Surprinzător, o felie de piept de pui conţine sare chiar înainte de a fi fiartă. Unele mărci pot conţine mai mult de 800 de miligrame de sodiu/şase uncii (aproximativ 144 de grame). Acest lucru se datorează faptului că unii producători injectează pieptul de pui cu soluţie salină, astfel încât să rămână suculent. 
 
Iahnie de fasole
 
Baked Beans
 
Deşi este surprinzătoar de dulce, o porţie de fasole coaptă are aproximativ 906 miligrame de sodiu, ceea ce reprezintă 25% din valoarea zilnică. Căutaţi acele sortimente cu conţinut scăzut de sare. Pentru siguranţă, spălaţi fasolea conservată înainte de gătire.
 
Conserve ravioli
 
Ravioli with tomato sauce and basil
 
Dacă produsul are brânză sunt şanse mari ca acesta să fie o bombă cu sare, iar conservele cu ravioli nu fac excepţie. O singură porţie poate coniţine aproximativ 927 miligrame de sodiu, ceea ce reprezintă 38% din valoarea zilnică. Eşte mult mai bine să cumpăraţi ravioli congelate şi să adaugi separat sos şi brânză.
 
Sucul de legume cumpărat din magazin
 
Raw Organic Tomato Juice
 
Sodiul din sucul de legume a fost adăugat pentru a stimula aroma. O singură cană conţine 450 de miligrame de sare. 
 
Sosul pentru paste
 
Bolognese spaghetti with cheese and basil
 
Vă înşelaţi dacă vă gândiţi că sosul de paste are nevoie de mai multă sare, deoarece cele mai multe recipiente din magazin conţin aproape 480 de miligrame la o jumătate de cană. Este de preferat să folosiţi ierburi sau condimente în loc de sare.
 
Burgeri vegetali
 
Healthy baked sweet potato burger with whole grain bun, guacamole, vegan mayonnaise and vegetables on a wooden board. Vegetarian food concept, light background.
 
Burgerii vegetali sunt adesea consumaşi ca o opţiune mai sănătoasă decât carnea roşie. Trebuie să ştiţi însă că acest fel de mâncare conţine aproximativ 540 de miligrame de sare.  
 
Brânză de vacă
 
Cottage cheese with berries
 
Brânza de vaci cu conţinut scăzut de grăsimi face un mic dejun mai sănătos, dar brânzeturile pot împacheta o cantitate mare de sodiu. O ceaşcă de brânză de vaci cu grăsime de 2% are aproximativ 746 miligrame de sare.  
 
Conserve de legume
 
Vegetables in cans
 
Legumele conservate sunt în mod normal „burduşite” cu sare pentru a-şi păstra gustul şi aroma. Şi, deşi veţi obţine aceeaşi valoare nutritivă ca şi legumele proaspete, este bine să nu mai adăugaţi sare sau să le cumpăraţi pe acelea care conţin mai puţină sare. O cutie de porumb, de exemplu, are aproximativ 540 miligrame de sare.
 
Un studiu, realizat pe 50 de produse aflate în raioanele unora dintre cele mai renumite supermaketuri, dezvăluie că supele, carnea, salatele şi „micile gustări“ conţin mai mult de un sfert din cele şase grame de sare, limita de zi cu zi recomandată de Guvern.
 
Românii sunt campioni europeni la consumul zilnic de sare. Concret, ei consumă 12 grame de sare pe zi, în loc de 5 grame, cât ar trebui.
 
Probleme cauzate de consumul exagerat de sare
 
Medicii arată că un consum excesiv de sare stă la baza multor afecţiuni, agravate de retenţia de apă. Printre acestea se numără: insuficienţa cardiacă, hipertensiune arterială, hipertrofie ventriculară stânga, afecţiuni ale rinichilor, pietre la rinichi, edem, cancer gastric, osteoporoză, accident vascular cerebral, obezitate.
 
Aproximativ 3 din 10 persoane trăiesc cu hipertensiune arterială, ceea ce înseamnă că la nivel mondial există aproape 1,8 miliarde de hipertensivi. Concret, 50% dintre aceştia nu ştiu că au tensiune arterială crescută, arată statisticile furnizate de World Hypertension League.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: