Ştefan Iosif Hodorog îşi împarte timpul între alpinism şi fotografiat

Târgovişteanul petrece foarte mult timp în natură, pe munte, şi îi place să surprindă fotografii cu peisajele pe care le vede.

Ştefan Iosif Hodorog este un  tânăr care petrece mai mult timp pe munte decât în mediul urban. Pentru acesta, natura este o binecuvântare, un loc în care te simţi liber, un loc care îţi oferă tot ce ai nevoie. S-a îndrăgostit de munte de la prima sa excursie,  la 14 ani. „Pe la sfârşitul clasei a VIII-a am avut câteva excursii la munte cu şcoala şi am rămas profund  umit de ce îţi poate oferi natura.  Aer curat şi revigorator, apă pură de izvor, peisaje de nedescris în cuvinte,  natura ne oferă toate acestea pentru că ne iubeşte”, spune Ştefan.
Părinţii nu îl lăsau însă să plece pe munte singur, mai ales că avea o vârstă fragedă, astfel că Ştefan s-a înscris într-un grup de cercetaşi. „Am stat cam  un an de zile în acel grup de cercetaşi şi am tot mers pe munte. Am învăţat bazele muntelui, tot ce era nevoie să ştiu despre el. A fost una dintre cele mai frumoase experienţe din viaţa mea”, mărturiseşte tânărul târgoviştean.

Mai mult pe munte decât acasă

A cunoscut, apoi, câţiva prieteni care au împărtăşit aceeaşi pasiune şi a început să meargă prin toate zonele muntoase cunoscute din ţară, Munţii Piatra Mare, Babele, Sfinxul, Cheile Urşilor, Cheile Tătarului,  Lacul Bolboci, Lacul Scropoasa, Leaota, în Bucegi, ajungând chiar şi în Munţii Apuseni la Cheile Vadului, Peştera Vadu Crişului, Şuncuiuşi,  Peştera Unguru Mare şi Unguru Mic. „Mă bucur că am întâlnit oameni care, la fel ca mine, sunt pasionaţi de natură. Ajunsesem să stau mai multe pe munte decât acasă. Dacă mă sunau la ora 1 noaptea să mergem pe munte, îmi făceam rucsacul şi o luam din loc ”, spune tânărul în vârstă de 20 de ani.

A mers singur în Apuseni

Işti, cum îi spun prietenii,  este un om căruia îi place aventura, iar uneori o ia singur la drum. În natură nu eşti niciodata singur, după spusele acestuia.  Pe jumătate ungur, mama sa fiind unguroaică, târgovişteanul a avut întotdeauna o atracţie faţă de zona Ardealului, acolo unde şi-a petrecut şi o parte din copilărie, de la doi la patru ani, în judeţul Bihor, la bunica sa.  Astfel, anul trecut acesta a mers singur în Munţii Apuseni. „Am plecat singur la drum, vroiam să mă plimb şi să văd Munţii Apuseni. Am vizitat mai multe peşteri de acolo. Am stat vreo două zile şi am admirat peisajele. Este o zonă foarte frumoasă”, mărturiseşte Işti.
Anul trecut a făcut primele căţărări
Ştefan a vrut să încerce cam tot ce se poate face pe munte. A făcut expediţii, traversări, a schiat şi, într-un final,  a încercat şi căţărările. „Am asimilat tot ce poate oferi muntele.  Am încercat şi căţările, alpinismul. Am făcut căţărări în Munţii Bucegi, pe Valea Ialomiţei. Este o senzaţie plăcută când te caţări, ai parte de multă adrenalină. Este, însă,  periculos. Sunt anumite riscuri la care te supui, poţi oricând să faci mişcări greşite şi să cazi”,  declară târgovişteanul.
 Cel mai lungă traseu al său a fost anul trecut, atunci când a făcut o traversare Leaota-Padina. A plecat de la Brătei-Vânătorul , a trecut prin Cantonul Rătei, Stâna Rătei, Vârful Rătei, Vârful Leaota, Duda Mare şi a ajuns la Padina după două zile.

Ce-i place:
„Îmi place să mă plimb cât mai mult prin ţară. Îmi place să cunosc zone, obiceiuri, să aflu lucruri noi. Îmi place să merg cât mai mult pe jos, chiar dacă am maşină.”
Ce nu-i place:
„Nu-mi plac persoanele care se schimbă de la an la an. Nu-mi place să fiu luat peste picior. Nu-mi place mâncarea tradiţională din zona noastră, a Munteniei. Îmi displac manelele.”

Întrebări şi răspunsuri:

Ce zone ai vrea să mai vizitezi?
„Aş vrea să merg pe Vârful Moldoveanu, Creasta Lungă-Piatra Craiului şi Vârful Omu. Încă nu am ajuns în aceste locuri, dar cât de curând voi ajunge. Aş vrea să mai vizitez Banatul şi Delta Dunării, în rest am fost cam în toată ţara să mă plimb.”
Ce îţi place la munte?
„Îmi place liniştea pe care o găsesc acolo, senzaţiile pe care le simt când urc pe munte. Mă încântă foarte mult peisajele pe care le văd.”

Profil:
Născut. 25 martie 1990.
Studii. Grup Şcolar „Nicolae Mihăescu” Târgovişte.
Familie.  Are un frate de 25 de ani.