Un activist de mediu a păzit o noapte întreagă trei camioane suspecte cu lemne. Ce au făcut autorităţile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
camion

Activistul de mediu Daniel Bodnar a anunţat vineri, 24 iulie, într-un live pe contul său de Facebook, că în faţa unei fabrici din judeţul Suceava este un camion supraîncărcat cu material lemnos. A sesizat instituţiile statului, care în loc să rezolve problema s-au apucat să se certe între ele şi să-şi facă dosare penale.

O situaţie halucinantă petrecută în zona Rădăuţi arată cât de ineficientă este colaborarea între instituţiile statului care ar trebui să lupte împotriva transportatorilor de lemne care încalcă legislaţia, pun în pericol siguranţa partenerilor la trafic şi distrug şosele.

Activistul de mediu Daniel Bodnar, unul dintre cei mai activi din Suceava, a sunat la 112, vineri, 24 iulie, în jurul orei 16.30 pentru a semnala un camion cu butuci care era supraîncărcat. Totodată, activistul a făcut un live de câteva ore bune pe Facebook în care a arătat neregulile şi modul în care a decurs acţiunea de control.

 În imagini se vedea cu ochiul liber că buştenii treceau de nivelul remorcii. În plus, încărcătura era asigurată cu doar două chingi şi acelea uzate. Racoanţele, acele  bare metalice care susţin încărcătura din remorcă, erau artizanale şi puteau oricând să cedeze.

Şoferul trebuia să intre cu tot cu camion  în parcarea fabricii Egger, numai că, înainte să ajungă Poliţia la faţa locului, Daniel Bodnar a avut inspiraţia să-i spună portarului să nu ridice bariera, iar angajatul firmei s-a conformat.

Echipajul de poliţie care a intervenit a luat legătura cu inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier Suceava (ISCTR).

Daniel Bodnar susţine că inspectorii ISCTR au fost receptivi, dar n-au putut să vină în parcarea privată, pentru că legea le interzice să pună cântarul în parcări neomologate. Dacă nu respectă procedura, atunci transportatul poate să dea statul în judecată şi să câştige pe criterii de încălcare a procedurii. 

Inspectorii n-au stat însă acasă. Ei s-au dus în parcarea de la Dărmăneşti, care este omologată, şi au aşteptat ca poliţiştii să aducă camionul, cum s-a mai întâmplat cu alte ocazii. Cei de la ISCTR susţin că au stat şi au aşteptat vreo cinci ore în parcarea omologată.

Poliţia a încercat să ne mintă că inspectorii ISCTR nu voiau să vină în parcarea de la Egger. Noi ştiam că ISCTR este în parcarea omologată de la Dărmăneşti pentru că inspectorii nu aveau dreptul să vină în parcarea privată pentru că nu era omolgată.  Avem probă video, le-am spus de cel puţin 10 ori poliţiştilor că domnii de la ISCTR au aşteptat câteva ore bune în parcarea omologată de la Dărmăneşti”, ne-a declarat activistul de mediu.

Inspectorii de la ISCTR, dosar penal pentru abuz în serviciu

În timp ce activistul de mediu transmitea pe Facebook toate neregulile constate la faţa locului, fiind urmărit la un moment dat de peste 5.000 de oameni, instituţiile statului au început să se dueleze. Poliţiştii au transmis un comuncat de presă în care au arătat că au deschis un dosar penal împotriva ISCTR, pentru abuz în serviciu. Ei susţin că inspectorii ar fi putut să vină la faţa locului pentru că parcarea, deşi privată, era deschisă circulaţiei publice. În plus, oamenii legii susţin că i-au cerut şoferului să-i urmeze la Dărmăneşti, unde era cântarul, dar aceasta ar fi refuzat motiv pentru care a fost sancţionat.

„Echipajul de poliţie a interceptat autovehiculul în parcarea privată (deschisă circulaţiei publice) a societăţilor Egger si HS Timber Productions şi poliţiştii au solicitat telefonic prezenţa unui echipaj mobil al ISCTR pentru cântărirea autovehiculului în cauza. Lucratorii ISCTR au refuzat să se deplaseze în parcarea respectivă, deşi este deschisă circulaţiei publice, motivând că este proprietate privată. S-a luat legatura cu procurorul de serviciu, care a opinat că lucratorii de poliţie să intocmească documente de constatare şi să le înainteze Parchetului în vederea aprecierii atribuirii numărului unic conform art. 297 CP (abuz în serviciu). Menţionăm că lucrătorii de poliţie au fost refuzaţi de către conducatorul auto să îi însoţească la locul de cântărire indicat de pe raza comunei Darmăneşti, fiind sancţionat contravenţional în acest sens iar ca masură complementară s-a reţinut permisul de conducere în vederea suspendarii”, se arată în comunicatul transmis de purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Suceava, Ionuţ Epureanu.

Şeful ISCTR: „Am stat toată noaptea pe teren”

Contactat telefonic, şeful ISCTR Suceava, Florin Homiuc, a explicat că instituţia şi-a făcut treaba, că colegii săi au stat întreaga noapte pe teren. „Am fost pe teren. La 6.00 dimineaţă am ajuns la birou şi au fost informat că şoferul camionului s-a întors în parcarea privată, de unde plecase, motiv pentru care m-am dus la faţa locului”, a spus Homiuc.  

El a declarat că platforma avea probleme tehnice, motiv pentru care a fost suspendat dreptul de circulaţie pentru semiremorcă. Pentru lipsa chingilor, firma care deţine camionul a fost amendată cu 6.000 de lei. Şoferul a încasat o amendă pe persoană fizică de 6.000 de lei, pentru că a refuzat să cântărească masa lemnoasă. Toate sancţiunile au fost aplicate în parcarea privată.

Întrebat dacă firma şi angajatul acesteia pot să conteste în instanţă sancţiunile şi să câştige, Florin Homiuc a sps că da. Aşadar, este de neînţeles de ce s-au aplicat sancţiunile.

Familia activistului a fost ameninţată

În timp ce instituţiile statului se contraziceau pe legislaţie, activistul de mediu a fost sunat de un individ din comuna Marginea, care urmărea live-ul pe Facebook, şi a fost ameninţat. Este vorba despre un patron care i-a spus lui Daniel Bodnar că prin acţiunile sale şi-a pus în pericol întrega familie. Mărgineanul i-a mai spus activistului că nu ştie cu cine s-a pus şi că unele camioane pe care le-a depistat în ultima perioadă în neregulă ar aparţine unor politicieni locali, fără să menţioneze care sunt aceştia.

Daniel Bodnar nu s-a lăsat intimidat, dimpotrivă. El le-a arătat autorităţilor că în parcarea din zona Rădăuţi mai erau două camioane care încălcau legislaţia.  

La mijlocul acestei săptămâni, Daniel Bodnar a mai depistat patru camioane care transportau material lemnos şi care erau supraîncărcate

Citeşte şi:

FOTO Cum arată perla litoralului românesc, după ce a fost modernizată

Ce spun republicanii bogaţi care vor să-l vadă plecat pe Donald Trump de la Casa Albă

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite