Trucuri pentru îmbunătăţirea memoriei şi a puterii de concentrare. Cum poate ajuta scrisul de mână sau coloratul

Trucuri pentru îmbunătăţirea memoriei şi a puterii de
concentrare. Cum poate ajuta scrisul de mână sau coloratul

FOTO: shutterstock

Din cauza stilului de viaţă agitat şi a alimentaţiei necorespunzătoare, memoria şi puterea de concentrare pot avea de suferit.

Sarcinile de acasă şi de la locul de muncă pot fi stresante şi pot să ducă la diminuarea capacităţii de memorare şi de concentrare. Te poţi trezi dintr-o dată că nu mai dai randament la birou, că nu mai eşti nici creativ, că te enervezi din orice fleac şi nu te mai regăseşti în ceea ce faci.

Ca să nu ajungi să dai banii pe medicamente sau suplimente alimentare anti-stres, este bine să te apunci de o activitate sportivă, care-ţi place. Nu are rost să te duci de sală dacă nu te dai în vânt după aparatele de fitness, pentru că rişti să renunţi farte repede. Încercă să-ţi aminteşti ce jocuri îţi plăceau în copilărie, caută câţiva prieteni şi stabiliţi împreună un calendar săptămânal pentru mişcare.

Scrisul de mână sporeşte puterea de concentrare. În era tehnologiei, mulţi dintre noi ajung să facă lucrurile în mod automat, fără să mai implice mintea în procese. Ei bine, scrisul de mână te ajută să te concentrezi, pentru că-ţi dezmorţeşte mintea şi o pune la contribuţie. Plus că este o activitate plăcută. Dacă n-ai mai scris de mult cu stiloul, s-ar putea să ţi se pară bizar la început, dar în scurt timp senzaţia trece.

Ca să alungi stresul, poţi să încerci şi cărţile de colorat pentru adulţi. Stimulează concentarea şi aduc o stare de bine, mai ales dacă-ţi place să desenezi cu creioane colorate.

Nu lăsa să treacă nicio zi fără să înveţi ceva nou. Trebuie să-ţi hrăneşti mintea cu informaţii utile şi plăcute. Poţi să stabileşti o bibliografie pe care să o parcugi într-un anumit interval de timp. Dacă nu ştii ce să alegi, atunci poţi să cauţi cărţile autorilor care au primit sau au fost nominalizaţi la Premiul Nobel pentru Literatură.

Încă un aspect foarte important: dieta. Trebuie să fie echilibrată. Dacă stresul te copleşeşte, atunci este recomandată o dietă uşoară, care să nu determine corpul să folosească şi mai multă energie în procesul de digestie. Alege alimente uşor de digerat: legume, peşte. Dacă nu poţi să renunţi, atunci scade cantitatea de cafea pe care o bei. Mai taie şi din tabletele de ciocolată şi încercă să uiţi să consumi sucuri carbogazoase. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: