Stâlpii de înaltă tensiune, falimentul sau dezinteresul firmelor constructoare au blocat cele mai importante construcţii rutiere din judeţul Suceava

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoseaua de centură a municipiului Suceava nu poate fi terminată deoarece expertiza lucrărilor făcute de vechiul constructor, SCCF Iaşi, firmă intrată acum în faliment, nu a fost încă finalizată. La şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi, firma care deţine stâlpii şi cablurile de înaltă tensiune nu vine să schimbe traictoria reţelelor electrice, iar pentru reabilitarea DN18, trebuie să fie reluată licitaţia.

În judeţul Suceava, chiar dacă Guvernul României a alocat sute de milioane de lei în proiecte de infrastructură rutieră, pare că nimic nu se "mişcă". Pentru şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi, a fost alocată suma totală de 200 de milioane de lei, doar pentru acest an fiind repartizate 15 milioane de lei.

Licitaţia pentru construirea şoselei de centură a Rădăuţi-ului a fost câştigată de SC UMD SA, firma administrată de Dorinel Umbrărescu, unul dintre "regii asfaltului" din România. Problema nu este la firma lui Umbrărescu ci la SC Energomontaj SA Bucureşti, societate care are în gestiune stâlpii care susţin firele de înaltă tensiune ce trec pe lângă municipiul Rădăuţi şi care nu vrea să dea acceptul pentru deschiderea şantierului decât atunci când vor primi banii în contul firmei. Pentru mutarea unor stâlpi dintr-un loc în altul a fost alocată suma de 3 milioane de lei. Din cauza acestor neînţelegeri, demararea lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi este blocată.

O altă situaţie la fel de ciudată este şi la şoseaua de centură a Sucevei, după ce firma SCCF Iaşi a dat faliment. În prima parte a acestui an, după opt ani de la demararea lucrărilor, a fost dat în funcţiune şase kilometri de rută ocolitoare a Sucevei pornind de pe DN17, şoseaua spre Humor - Câmpulung - Vatra Dornei, din zona localităţii Şcheia până la DN2, drumul spre Siret - Rădăuţi, în zona comunei Pătrăuţi.

“Vom face o expertiză tehnică, să vedem ce s-a deteriorat din lucrările abandonate de SCCF – Group Colas Iaşi, ce a mai rămas de realizat, pentru ca la sfârşitul lunii aprilie să scoatem la licitaţie şi pentru efectuarea restului de de lucrări. În mod normal, un constructor bun serios, nu are nevoie de mai mult de trei luni pentru a termina lucrările pe cele două tronsoane rămase în condiţiile în care 80% dintre acestea sunt finalizate”, a declarat directorul general al Direcţiei Regionale Iaşi a CNADR, Ovidiu Laicu.

O altă problemă este la DN18, drumul ce leagă Moldova de Ardeal, prin pasul Prislop. În ultimii ani s-a tot vorbit despre o firmă ce ar fi câştigat licitaţia pentru reabilitarea DN18, dar firma câştigătoare a fost descalificată, astfel că localităţile de-a lungul drumului naţional 18 vor rămâne în continuare cu un drum ce arată ca după bombardament, drum care este acoperit cu asfalt turnat încă de pe vremea lui Nicolae Ceauşescu.

Alte ştiri pe această temă:

UPDATE VIDEO A fost inaugurat primul tronson al şoselei de centură a Sucevei

Dorel s-a angajat pe viaţă la şoseaua de centură a Sucevei. După ce a montat indicatoare cu distanţe SF, a pus şi panouri cu rute inventate spre Bucureşti

 

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite