Secretul asfaltului din ţările nordice. Drumurile nu sunt afectate de fenomenul îngheţ-dezgheţ

Secretul
asfaltului din ţările nordice. Drumurile nu sunt afectate de
fenomenul îngheţ-dezgheţ

FOTO: www.9am.ro

Inginerul autorizat în drumuri Eugen Girigan a explicat că ţările nordice folosesc doar bitum aditivat. Costurile lucrărilor de asfaltare sunt mai mari, însă perioada de exploatare creşte cu 50 la sută.

Ştiri pe aceeaşi temă

Drumurile din ţările nordice sunt mai rezistente la fenomenul îngheţ – dezgheţ faţă de şoselele din ţara noastră. Aşa că nordicii nu sunt nevoiţi să se apuce de plombări în fiecare primăvară.

Inginerul autorizat în drumuri Eugen Girigan, fost director al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Suceava, ne-a explicat de ce se lipesc mai greu craterele de şoselele din Norvegia sau Suedia.

„Ţările potente financiar nu folosesc bitumul cum îl folosim noi. Prin normative, se foloseşte bitum aditivat. Introduc nişte aditivi care măresc unirea agregatelor. Bitumul este un liant care înveleşte şi strânge agregatele. Aditivii măresc costul asfaltului. Se măreşte cu 10 la sută, dar durata de exploatare este mai mare cu 50 la sută. Este un câştig. În afară nu se lucrează decât cu bitum aditivat şi cu agregate de carieră”, a declarat inginerul într-un interviu la Radio Top Suceava.

Dacă apreciezi acest articol, te aşteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: