Ministrul Transporturilor se laudă că poate termina într-o lună un drum la care lucrările nu au ajuns nici măcar la jumătate, în zece ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Transporturilor susţine că doreşte să finalizeze în regie proprie ruta de ocolire a municipiului Suceava, precizând că acest drum poate fi terminat într-o lună, maximum o lună jumate. Din această şosea sunt terminaţi 5,4 kilometri, iar alţi şapte ar trebui să mai fie finalizaţi spre a fi dat spre folosinţă. Lucrările la acest drum au fost începute în anul 2008.

Zilele trecute, Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a spus că va înfiinţa Antepriza de Construcţii, o firmă care va finaliza lucrările la drumurile abandonate sau care au întârzieri foarte mari. Printre aceste şosele se află şi ruta ocolitoare a municipiului Suceava, începută în urmă cu zece ani de zile şi nefinalizată până în prezent.

„Şoseaua de centură a Sucevei o facem într-o lună, o lună jumătate”, a precizat ministrul Lucian Şova, deşi din acest drum mai trebuie finalizaţi undeva la şapte kilometri.

Lucrările la cele două tronsoane nefinalizate ale şoselei de centură a municipiului Suceava au fost abandonate de trei ani de zile, după ce au fost descoperite unele probleme la fundaţie. În 2007, sucevenii au fost anunţaţi că municipiul lor va avea o rută ocolitoare, menită se devieze traficul greu prin comunele Pătrăuţi, Moara şi Şcheia. Studiul de fezabilitate a fost realizat de firma Consitrans SRL Bucureşti pentru o şosea de 13,173 de kilometri, valoare acestui studiu ajungând la aproape 100.000 de euro, din fonduri guvernamentale. Licitaţia a fost organizată, în 2007, de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) şi a fost câştigată de Construcţii Feroviare (SCCF) - Grup Colas SA Iaşi, care s-a angajat să construiască şoseaua petru 131.153.401 lei, fără TVA, angajându-se că va finaliza lucrarea în 36 de luni.

Lucrările au început în 2009 şi, în tot acest timp, s-au făcut modificări de proiect, astfel că lungimea rutei ocolitoare a coborât la 12,4 kilometri, faţă de 13,17 cât era în proiectul iniţial şi s-au mai operat unele modificări în legătură cu intersecţii şi poduri, dar şi cu consolidări ale terenului. Au rămas incluse în proiect lucrări complexe: două pasaje de cale ferată, 12 poduri şi patru viaducte.

Lucrări amânate cu anii

În ianuarie 2011, se estima o durată maximă a lucrărilor de 36 de luni, cu toate că, oficial, la acea vreme se discuta de terminarea lucrărilor spre finele lui 2012 sau mijlocul lui 2013. Anul 2011 a fost singurul în care s-a lucrat din plin, 2012 a fost un an pierdut în mare măsură, la fel şi 2013, când s-au făcut şi mai puţine lucrări. Prin urmare, nici pomeneală ca în ianuarie 2014 să se termine lucrarea. La jumătatea anului 2014 încă erau dezbateri dacă se reziliază sau nu contractul cu firma ieşeană, acest lucru producându-se abia în septembrie 2014.

Imediat, CNADNR a preluat lucrările, continuându-le prin forţe proprii şi, în martie 2015, a fost deschis traficului rutier pe primul tronson al şoselei de centură, circa 5,5 kilometri, de la Pătrăuţi până la Zidul Morţii, în comuna Şcheia. Din acel moment, pe celelalte tronsoane, de la Şcheia până la Moara, la ieşirea din Suceava spre Fălticeni, pe circa şapte kilometri, nu s-a mai făcut nimic.

Din cauza terenului neconform pe care s-a planificat construirea şoselei de centură a Sucevei, proiectul nu a putut fi finalizat, existând riscul ca în timp să apară tasări sau cedări ale malurilor de pământ.

Alte ştiri pe această temă:

Gropile au răsărit pe un drum terminat acum trei ani. Lucrările nu au fost recepţionate de CNAIR

Licitaţie organizată pentru finalizarea unei şosele de centură ce nu are alocat nici măcar un leu pentru acest an

Misterul centurii oraşului Suceava: după 10 ani de aşteptare autorităţile se contrazic în legătură cu banii primiţi. Şoseaua încă nu e gata

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite