Lider de sindicat: „Profesorii pun bani din propriile buzunare ca să asigure internetul în şcoli”

Lider de sindicat: „Profesorii pun
bani din propriile buzunare ca să asigure internetul în şcoli”

FOTO:  Andreea Vilcovschi

Liderul Uniunii Sindicale „Pro-Educaţia” Suceava, profesorul Traian Pădureţ, susţine că Ministerul Educaţiei a pasat întreaga responsabilitate a  organizării începutului de an şcolar în curtea unităţilor de învăţământ. El a precizat că unele şcoli n-au bani ca să asigure internetul în eventualitatea în care vor trebui să mute activitatea în spaţiul virtual.

Ştiri pe aceeaşi temă

Liderul de sindicat susţine că directorii de şcoli trebuie să stabilească şi să adopte măsurile de protecţie şi prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Traian Pădureţ a explicat că sunt directori care au experienţă managerială şi ştiu ce au de făcut şi se descurcă, dar sunt şi numeroşi directori care nu ştiu cum să procedeze.

  „Suntem nemulţumiţi pentru că Ministerul Educaţiei mimează o descentralizare într-o situaţie de criză. Noi am aşteptat această descentralizare, dar n-am crezut că se va face în pandemie. În momentul de faţă sunt directori de şcoli care îşi asumă responsabilitatea, ştiu efectiv ce au de făcut şi directori care au mai puţină experienţă managerială, cărora le este frică să-şi asume această responsabilitate. Sfatul meu este ca aceşti directori este să adopte deciziile prin Consiliul de Administraţie şi să respecte legislaţia în vigoare la această dată”, a declarat Pădureţ. 

El a mai spus că a primit semnale de la liderii de sindicat din teritoriu că unele şcoli şi-au cumpărat sau au primit prin contract de sponsorizare măşti de protecţie pentru elevi precum şi viziere pentru cadrele didactice. 

Sursa amintită a arătat că, din păcate, sunt şi şcoli care nu se descurcă financiar. Nu primesc sprijin de la primării şi din acest motiv profesorii au pus bani mână de la mână ca să asigure internetul în eventualitatea în care vor fi obligaţi, în contextul pandemiei de COVID-19, să-şi mute din nou întreaga activitate didactică în spaţiul virtual.

”În teritoriu se aude un zvon cum că unele unităţi şcolare, prin conducerea lor, sugerează cadrelor didactice că trebuie să fie prezente la şcoală timp de 8 ore pe zi, acoperind o activitate în două schimburi. Practic, din lipsă de spaţiu pentru respectarea distanţării fizice, directorii vor să împartă clasele în două, un schimb dimineaţă, unul după-amiază. Asta înseamnă că învăţătoarea şi profesorul vor lucra 8 ore pe zi şi nu vor mai avea timp pentru pregătirea activităţilor, pentru pregătirea metodico-ştiinţifică şi a activităţilor complementare procesului de învăţământ. În conformitate cu articolul 262 din Legea Educaţiei, cadrele diactice desfăşoară activitatea conform normei didactice prevăzută în această lege. Pe lângă norma didactică sunt celelalte activităţi complementare procesului de învăţare: mentorat, şcoală după şcoală, pregătirea activităţilor pentru a doua zi, corectarea caietelor, lucrărilor de control”, a arătat Pădureţ.

Liderul Uniunii Sindicale „Pro-Educaţia” Suceava mai spus că Ministerul Educaţiei  a omis să stabilească proceduri pentru organizarea anului şcolar în unităţile cu învăţământ special şi în şcolile care au cantină şi internat. „În şcolile speciale sunt şi copii cu autism, copii cu probleme deosebite. Eu nu cred că aceşti copii nu vor sta cu măştile pe faţă”, a declarat sindicalistul.

Citeşte şi:

Deznădejdea poliţiştilor: „Asta ţi-ai dorit, asta ai. O Poliţie de care să râzi”. „Interlopii sunt influenceri de şmen”

Răzbunarea cruntă a unui amant părăsit şi pedeapsa pe care a primit-o. „Este ultima ta şansă să răspunzi“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările