Cum se vede de sus „Zidul Morţii”, infamul giratoriu unde şoferii mor pe capete. „S-a executat un cilindru cu două segmente de drum care duc drept în zid”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
"Zidul Morţii", pilonul care susţine şoseaua de centură a Sucevei, imagine aeriană. FOTO: Dinu Zară
"Zidul Morţii", pilonul care susţine şoseaua de centură a Sucevei, imagine aeriană. FOTO: Dinu Zară

Cinci persoane şi-au pierdut viaţa, în ultimii ani, după ce s-au izbit cu maşina în pilonul şoselei de centură a Sucevei, construit la intersecţia cu DN 17. Cea mai recent accident s-a produs pe 16 martie. Victima, un tânăr de 28 de ani, care circula cu 140 de km/oră şi care avea o alcoolemie mai mare de 1 la mie, s-a izbit în „Zidul Morţii” şi a decedat pe loc.

Asociaţia „Pro Infrastructura” solicită Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să ajusteze de urgenţă proiectul Centurii Suceava „ca să protejeze şoferii de riscul coliziunii frontale cu peretele sensului giratoriu supranumit "Zidul Morţii"!”.

“Centura care supratraversează DN17 este susţinută chiar de "insula" giratoriului, nu de pilele unui pasaj, aşa cum ar fi fost normal. S-a executat un cilindru cu diametrul de 80 de metri şi înălţimea de 5 m, cu două segmente de drum care duc drept în zid. Proiectantul a vrut să micşoreze costurile cu structurile de beton şi CNAIR a aprobat "soluţia". Însă economia s-a risipit după ce pe 16 martie a cincea victimă a fost sacrificată pe acest altar al incompetenţei şi nesiguranţei rutiere”, se arată în comunicatul publicat pe pagina de Facebook a Asociaţiei.

Specialiştii au prezentat şi o soluţie tehnică pentru a preveni accidentele de circulaţie. “Ce se poate face uşor şi fără mari bătăi de cap? Reconfigurarea unghiului bretelelor de intrare, instalarea de parapete în stânga vehiculelor, marcaje reflectorizante de avertizare, atât orizontale cât şi verticale, catadioptri şi asigurarea unei iluminări optime a zonei”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii Asociaţiei „Pro Infrastructura” au mai scris pe Facebook că auditul de siguranţă rutieră ar trebui făcut de specialişti în ergonomie şi psihologie la volan, care înţeleg cum percep şoferii drumul în diferite condiţii (ziua, noaptea, vreme nefavorabilă), cum gândesc şi cum reacţionează ei în funcţie de numeroşi factori.

“Este nevoie de implicarea acestor experţi încă din etapele de pregătire (studii de fezabilitate), iar opinia lor ar trebui să fie literă de lege la fazele de proiect tehnic şi detalii de execuţie. În plus, este obligatoriu ca normativele rutiere învechite să fie revizuite cu o abordare centrată pe şofer, nu pe profitul antreprenorilor sau pe uşurinţa în aprobare a funcţionarilor blazaţi din CNAIR. Normativele care permit construirea unor veritabile ziduri ale morţii pot fi legale, dar sunt criminale!”, a explicat sursa citată. 

Imagine indisponibilă

„Zidul Morţii” a fost construit la intersecţia cu DN 17. Până acum, cinci persoane au murit după ce s-au izbit cu maşina în pilonul care susţine centura Sucevei. Cel mai recent accident s-a produs la mijlocul lunii martie. Victima de 28 de ani a murit pe loc, în urma impactului. Şoferul circula cu 140 de km/oră şi avea o alcoolemie de peste 1 la mie.

„Ce-ai făcut, băi, Alex, băi, nu pot să cred!“. Cine era tânărul care şi-a pierdut viaţa după ce a intrat cu maşina în „zidul morţii“ din Suceava

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite