Crăciunul, izolat în Bucovina de noul şef al CJ Suceava

Crăciunul, izolat în Bucovina de noul şef al CJ Suceava

Preşedintele CJ Suceava, Ioan Cătălin Nechifor, a cheltuit 22.700 de lei din banii pentru promovarea judeţului pentru a tipări şi distribui 260.000 de felicitări agramate, cu un dezacord gramatical. FOTO: Dinu ZARĂ

Controversatele programe de mediatizare a Bucovinei, lansate în mandatul lui Gheorghe Flutur la preşedinţia Consiliului Judeţean Suceava, au fost transformate de urmaşul acestuia la şefia judeţului în simple vehicule de promovare a imaginii personale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Consiliul Judeţean Suceava a alocat în acest an 100.000 de lei pentru organizarea proiectului „Crăciun în Bucovina“. Aproape 25% din buget a fost cheltuit, însă, pentru distribuirea pe raza judeţului Suceava a unor felicitări semnate de Cătălin Nechifor, şeful CJ Suceava. Conform informaţiilor furnizate de oficialii instituţiei, pentru tipărirea celor 260.000 de felicitări s-au cheltuit 12.896 de lei.

Distribuirea felicitărilor în căsuţele poştale din toate localităţile Sucevei a costat încă 9.860 de lei. Felicitările au pe faţă o fotografie în care apare o sanie tradiţională şi un grup de colindători, în faţa unei case din lemn cu antenă parabolică, însoţită de sigla Consiliului Judeţean şi urarea „Sărbători de iarnă cu bine!“.

Pe verso, felicitarea are un mesaj semnat de preşedintele CJ Suceava, Cătălin Ioan Nechifor, care conţine, pe deasupra, şi un dezacord gramatical: „bucuria şi emoţia care ne însufleţeşte pe toţi“. Pe cartea poştală mai apare şi precizarea că a fost editată în cadrul programului „Crăciun în Bucovina“.

„Am ales această variantă ca o formă de informare a locuitorilor judeţului Suceava. Pe cartea poştală există site-ul Consiliul Judeţean, unde sunt informaţii despre programul «Crăciun în Bucovina»“, şi-a justificat strategia Cătălin Nechifor.

 
Foto

Restul banilor sunt cheltuiţi pentru organizarea unor concerte de colinde şi spectacole de obiceiuri populare în mai multe localităţi din judeţ, dar strategia oficialilor CJ nu conţine acţiuni de promovare a regiunii pe plan naţional sau internaţional.

Promovare cu mocăniţă şi lumină sfântă

În mandatul 2008-2012, Gheorghe Flutur, a lansat patru programe pentru promovarea turismului în judeţ: „Crăciun în Bucovina“, „Paşte în Bucovina“, „Hora Bucovinei“ şi „Pelerin în Bucovina“. Proiectele au fost finanţate prin „Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului“, cu suma totală de 3,5 milioane de lei.

Acţiunile punctuale aprobate de Flutur în cadrul programelor au stârnit scandaluri mediatizate la nivel naţional. Celebrul episod din 2009, al cuvântului „Bucovina“ scris cu oi, este cel mai cunoscut dintre acestea.

Tot în 2009, Flutur s-a aflat în centrul unui alt scandal, de această dată în timpul programului „Paşte în Bucovina“. Liderul PDL şi Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor au adus „Lumina Învierii“ de la Ierusalim, fără binecuvântarea Patriarhiei. Ulterior, Gheorghe Flutur a făcut parte în fiecare an din delegaţia Patriarhiei, care aducea lumina sfântă de la Ierusalim în Noaptea Învierii. Tot atunci, Suceava a intrat în cartea recordurilor după ce a fost dezvelit cel mai mare ou tradiţional de Paşte. Este vorba despre un ou fabricat din fibră de sticlă, cu înălţimea de 7,25 de metri.

Banii pentru „Crăciun în Bucovina“ au fost cheltuiţi pentru montarea unor trasee pentru mocăniţe în centrul municipiului Suceava în decembrie 2008 şi în parcul Ariniş din Gura Humorului în 2010.

Bucovina, scrisă cu oi

În mai 2009, în cadrul programului „Hora Bucovinei“, subordonaţii lui Flutur au amenajat în tabăra Bucşoaia din oraşul Frasin staule pentru oi, care au format cuvântul „Bucovina“. La eveniment a ajuns cu un elicopter şi preşedintele Traian Băsescu, care a făcut o baie de mulţime şi a tuns o oaie.

Evenimentul a fost comentat îndelung de presa naţională, care l-a acuzat pe Flutur de un prost gust rarisim şi de servilism faţă de preşedintele Băsescu. Experţii în marketing turistic sunt de părere că, în ciuda impactul mediatic negativ, evenimentul şi-a atins scopul prevăzut în proiectul cu fonduri europene, acela de „promovare a potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivităţii judeţului Suceava ca destinaţie turistică“.

Alte ştiri din Suceava:

Şase bebeluşi, infestaţi cu un stafilococ auriu rezistent la antibiotice. Maternitatea Rădăuţi a fost închisă

Dosare penale pentru primar, medic, asistent social şi însoţitor, în cazul fetei de 19 ani şi 17 kilograme

Urmărit penal de DNA pentru afaceri necurate cu sediul Poliţiei, şeful PNL Câmpulung Moldovenesc a demisionat

Descinderi la magazinele de bijuterii din Fălticeni

Accident grav pe E85, între Suceava şi Siret. Opt răniţi, după ce un microbuz cu călători a intrat sub un TIR

Două persoane au murit după ce un copac rupt de vânt a căzut peste ele

Razie la Rozita. Zeci de inspectori antifraudă au luat cu asalt complexul comercial din Şcheia

Mocăniţa instalată de Gheorghe Flutur în centrul municipiului Suceava. FOTO: Dinu ZARĂ

Imagini din aceeasi galerie
  • Mocăniţa instalată de Gheorghe Flutur în centrul municipiului Suceava. FOTO: Dinu ZARĂ
  • CJ Suceava a cheltuit 22.700 de lei pentru a tipări şi distribui 260.000 de felicitări. FOTO: Dinu ZARĂ
  • Preşedintele CJ Suceava, Ioan Cătălin Nechifor, le-a trimis sucevenilor o felicitare agramată, cu un dezacord gramatical
  • Marina Almăşan şi Gheorghe Flutur în timpul unei emisiuni transmisă de TVR de la Gura Humorului. FOTO: radiotop.ro
  • Ioan Cătălin Nechifor îşi promovează imaginea pe banii Consiliului Judeţean. FOTO: radiotop.ro
  • În 2009, la Hora Bucovinei, pe un deal au fost amenajate staule pentru oi sub forma cuvântului Bucovina. FOTO: Dinu ZARĂ
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările